مدیر کل دفتر امورشهری و شورا‌ها استانداری گلستان گفت: بودجه شهرداری‌های استان در سال جاری، ۷۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

رشد ۷۶ درصدی بودجه شهرداری‌های گلستان در سال جاری
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، خلیلی مدیر کل دفتر امورشهری و شورا‌ها استانداری گلستان در گردهمایی شهرداران سراسر استان گفت: کمک به شهرداری از طریق اعتبارات ملی و استانی در سال ۹۸ بیش از سه برابر سال ۹۷ افزایش داشته که از این مقدار ۱۳۰ میلیارد تومان باموضوع سیل بوده است.

او افزود: بودجه شهرداری‌های استان در سال جاری، ۷۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

خلیلی ادامه داد: سرانه شهروندی در شهر‌های استان از ۵۳۰ هزارتومان در سال ۹۸ به یک میلیون تومان در سال ۹۹ افزایش یافته، اما هنوز از میانگین کشوری با رقم یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عقب هستیم.

او افزود: مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی استان معادل یک سوم بودجه شهرداری‌های استان هست بنابراین خواستار اهتمام بیشتر دستگاه‌های اجرایی در پرداخت مطالبات شهرداری‌ها هستیم تا بتوانند بهتر به وظایف قانونی خود عمل کنند.

خلیلی ادامه داد: با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال گذشته ۵ شهر گلستان ارتقا رتبه داشتند.

او گفت: در سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ مورد بازدید از شهرداری‌ها و شورا‌های اسلامی صورت گرفته و ۲۰ پرونده به هیات رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت و درخصوص شورا‌ها نیز به هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شورا‌های استان ارجاع شد که تعدادی صدور رای و تعدادی هم دردست رسیدگی قرار دارد.

خلیلی ادامه داد: از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های تقاضا داریم توجه ویژه‌ای به سهم گلستان در تخصیص اعتبارات ملی داشته باشند.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار