رئیس سازمان صمت گلستان گفت: واحدهای صنعتی سیل‎زده استان گلستان بدون حمایت دولت به چرخه تولید بازگشتند و تنها پنج واحد صنعتی سیل‎زده در شهرک صنعتی آق‎قلا همچنان راکد هستند.

عدم حمایت دولت از واحدهای صنعتی سیل‎زده

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسینقلی قوانلو شامگاه چهارشنبه در جمع صنعتگران استان گلستان، اظهار کرد:  در سال 1395 147 میلیارد تومان پروانه بهره‎برداری در استان گلستان صادر شده که این آمار در سال 1396 به 277 میلیارد تومان و در سال 1397 نیز به 563 میلیارد تومان رسیده است.

وی از صدور بالغ بر 350 میلیارد تومان پروانه بهره‎برداری در سال جاری خبر داد و اذعان کرد: صدور پروانه بهره‎برداری در استان گلستان تا پایان سال جاری به یک هزار میلیارد تومان افزایش می‎یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از خسارت 244 میلیارد تومانی سیلاب به بخش صنعت گلستان خبر داد و تصریح کرد: دولت هنوز مصوبه‎ای برای جبران خسارات ناشی از سیل نداشته است و واحدهای صنعتی سیل‎زده استان گلستان  بدون حمایت دولت به چرخه تولید بازگشتند و تنها پنج واحد صنعتی سیل‎زده در شهرک صنعتی آق‎قلا همچنان راکد هستند.

* راه‎اندازی مجدد 39 واحد تولیدی تعطیل در سال 1397/ بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گلستان پرداخت شد

قوانلو با بیان اینکه با وجود تحریم‎های ظالمانه دشمنان تولید و اشتغال سال سختی را سپری کرد، یادآور شد: با وجود آنکه رشد اقتصادی و رشد صنعت در کشور منفی بود اما خوشبختانه ما با همه مشکلات در سال 1397، عملکرد مطلوبی داشتیم.

وی از راه‎اندازی مجدد 39 واحد تولیدی تعطیل در سال 1397 خبر داد و ابراز کرد: راه‎اندازی مجدد این واحدهای برای 612 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان سهم گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال 1397 را یک هزار و 100 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال  گذشته بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گلستان پرداخت شد و استان گلستان در کنار پرداخت تسهیلات رونق تولید در کنار البرز و تهران قرار گرفت.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار