آنطور که حدود ۲۰ روز دیگر باقی مانده تا جشن پایان بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده استان برگزار شود و یکهزار واحد مسکونی قرار است در این مدت تکمیل و تحویل مردم سیل‌زده شود.

ساخت ۱۰۰۰ واحدمسکونی سیل‌زدگان گلستانی تا پایان خردادماه/ ۸۱۳ میلیاردتومان برای جبران خسارت پرداخت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، وعده‌های مسئولان برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی سیل‌زدگان تا پایان سال 98 عملی نشد با اینحال قرار است پایان خردادماه امسال در مناطق سیل‌زده گلستان، جشن پایان بازسازی واحدهای مسکونی برگزار شود. حالا حدود 20 روز به پایان این وعده باقی مانده و مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز گفته فقط یکهزار واحد مسکونی در مرحله ساخت قرار دارد که با تکمیل آنها، تعهدات استان به طور کامل محقق می‌شود.

سیدمحمد حسینی امروز ( دهم خرداد) آخرین وضعیت نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی را در مناطق سیل‌زده استان تشریح و تأکید کرد: کار بازسازی این واحدها تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد.

به گفته وی از 22 هزار و 352 واحدمسکونی خسارت دیده در استان 7 هزار و 707 واحد مسکونی احداثی و 14 هزار و 645 تعمیراتی بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه سیل سال گذشته بیشترین خسارت را به واحدهای مسکونی روستایی وارد کرده بود، گفت: 14 هزار و 681 واحدمسکونی در روستاهای استان دچار خسارت شد که از این تعداد 6 هزار و 382 واحد احداثی بود و 8 هزار و 299 واحد نیاز به تعمیرات داشت. در بخش مسکن شهری نیز مجموع واحدهای خسارت دیده 7 هزار و 714 واحد بود که عمده منازل مسکونی در شهرها نیازمند تعمیر بود.

وی اظهارداشت: تمامی واحدهای مسکونی تعمیری در استان در ماه‌های نخست پس از سیل با 185 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض، نوسازی و تحویل ساکنان شد.

حسینی با بیان اینکه 29 هزار و 217 مالک خسارت دیده به بانک‌ها معرفی شده‌اند، گفت: تا کنون با 29 هزار و 67 مالک قرارداد پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض منعقد شده است.

به گفته وی در همین مدت 813 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده به استان اختصاص پیدا کرد که 225 میلیارد و 52 میلیون تومان آن در قالب کمک بلاعوض پرداخت شد.

وی با اشاره به ساخت 99 درصد واحدهای مسکونی سیل‌زده در استان گفت: 7 هزار و 638 واحد مسکونی پی کنی و برای 7 هزار و 493 واحد نیز فونداسیون اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: 7 هزار و 392 واحد در مرحله اجرای اسکلت و 7هزار و 156 واحد معادل 93 درصد در مرحله اجرای سقف قرار دارد.

حسینی با اشاره به ساخت و تکمیل 87 درصد واحدهای مسکونی خسارت دیده گفت: عملیات ساختمانی و دیوار چینی 6 هزار و 695 واحد مسکونی به اتمام رسیده و فقط یکهزار واحد باقی مانده که آنهم در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

وی شرایط آب و هوایی، کمبود برخی مصالح در بعضی مقاطع زمانی و شیوع بیماری کرونا را از دلایل طولانی شدن زمان ساخت و سازها در مناطق سیل‌زده عنوان کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار