مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان از اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال‌زایی مددجویان خبر داد.

مددجویان گلستانی با ۱۶۰ میلیارد تومان صاحب شغل می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان امداد یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد است، اظهارداشت: صرفا به دنبال پرداخت مستمری به مددجویان نیستیم بلکه کسانی که شرایط کار کردن دارند، می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند.

وی گفت: اولویت ما توانمندسازی مددجویان است و برای رسیدن به این هدف به متقاضیان دریافت تسهیلات، آموزش‌های شغلی می‌دهیم. علاوه بر پرداخت تسهیلات برای بازار فروش محصولات تولیدی مددجویان نیز اقدام می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان با بیان اینکه حدود 15 درصد اشتغال استان در بخش امداد است، افزود: امسال 160 میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی به استان اختصاص یافته و مددجویان می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

به گفته وی با پرداخت این تسهیلات برای 6 هزار نفر از مددجویان امداد در استان شغل ایجاد می‌شود.

بابایی یادآور شد: سال گذشته نیز 177 میلیارد تومان تسهیلات به 4 هزار و 200 طرح اشتغال‌زایی در استان پرداخت شد.

وی از ارائه مشوق به کارفرمایان برای به‌کارگیری مددجویان امداد خبر داد و گفت: کارفرماهایی که در واحدتولیدی یا خدماتی خود، مددجویان امداد را به‌کارگیری کنند می‌توانند از تسهیلات 50 میلیون تومانی و معافیت بیمه‌ای به مدت 2 سال برخوردار شوند. سال گذشته از همین محل 136 نفر از مددجویان امداد صاحب شغل شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار