در سال 1396

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: سال گذشته بالغ بر 37 میلیارد و 750 میلیون تومان زکات در استان گلستان جمع‌آوری شد.

بیش از 37 میلیارد تومان زکات در گلستان جمع‌آوری شد

به گزارش گلستان24؛امان‌الله حسین پور عصر روز گذشته در دیدار مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر 37 میلیارد و 750 میلیون تومان زکات در استان گلستان جمع‌آوری شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه 77 درصد زکات جمع‌آوری شده برای نیازمندان هزینه شده است، تصریح کرد: 153 مورد در حوزه عمران روستایی از محل عام‌المنفعه مرمت کردیم همچنین 344 واحد مسکونی از محل زکات تحویل نیازمندان و مددجویان شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان افزود: 732 بیمار از محل زکات درمان شدند 81 هزار کمک هزینه معیشتی به بیماران از محل زکات پرداخت شد.

حسین‌پور با اشاره به اینکه 228 طرح خودکفایی و اشتغال برای محرومان از محل جمع‌آوری زکات مساعدت شده است، ابراز کرد: 539 کمک هزینه جهیزیه از محل زکات تزریق شده استو 117 دانش‌آموز و طلبه از مساعدت‌های زکات بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 77 درصد از زکات را در حوزه حمایتی برای نیازمندان هزینه شده است، اظهار کرد: مابقی زکات در حوزه عمرانی و عام المنفعه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان با اشاره به اینکه برای امسال چند برنامه در زمینه جمع‌آوری زکات پیش‌بینی کردیم، گفت: زکات در شهرستان‌ها به صورت توافق‌نامه‌ای اعلام نشد بلکه براساس ظرفیت هر شهرستان این مهم را پیگیری خواهیم کرد بر اساس محصولاتی که کشاورزان برداشت می‌کنند.

حسین‌پور با بیان اینکه مبلغان و روحانیون در ماه رمضان نسبت به تبلیغ و احیای زکات فرهنگ‌سازی خواهند کرد، ابراز کرد: تقدیر از مربیان برتر آغاز شده است، ارتباط با کشاورزان را برقرار کردیم، جمع‌آوری زکات در استان با توجه به افزایش تولید محصولات نسبت به سال گذشته بیشتر پیش‌بینی می‌کنیم.

وی گفت: تفاهم نامه هایی با برخی سازمان‌ها منعقد کردیم با آب و فاضلاب روستایی تفاهم شده که از محل زکات در مناطق وستاهای مرزی که مشکل کم آبی و یا بی آبی دارند برخی پروژه‌های کوچک را در روستاهای کوچک عملیاتی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان ادامه داد: آزادی زندانیان غیرعمد، اجرای پروژه‌های عمرانی در نقاط محروم و مرزی از مواردی است که در قالب تفاهم‌نامه با ادارات پیگیری می‌کنیم.

حسین‌پور از برگزاری همایش استانی زکات با حضور مبلغان، مربیان و عاملان موفق در امر تبلیغ و احیای زکات در استان خبر داد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار