مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ۱۷ هزار و ۳۲۳ نفری که برای استفاده از تسهیلات بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند ۱۴ هزار و ۳۶۸ نفر تأیید شده و بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

بیکاری ۱۷۳۰۰ کارگر گلستانی در اثر شیوع کرونا/۵۴۷ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های خسارت‌دیده پرداخت می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به مشکلاتی که کرونا برای کارگران و واحدهای صنفی به وجود آورده است، اظهارداشت: شیوع بیماری کرونا سبب شده تا برخی از افرادی که مشمول قانون کار هستند، به طور موقت بیکار شده و یا کم کار شوند.

وی گفت: در سامانه‌ای که وزارت کار برای شناسایی بیکارشدگان در اثر کرونا طراحی کرده 17 هزار و 323 نفر در استان ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود: پس از بررسی‌ها و پالایش‌ ثبت‌نامی‌ها، لیست 14 هزار و 368 نفر تأیید و به استان اعلام شده است.

وی گفت: برای افرادی که شرایط استفاده از تسهیلات بیمه بیکاری را داشته باشند پیامکی ارسال می‌شود تا شماره حساب خود را اعلام کنند. به زودی حقوق اسفندماه مشمولان به حساب آنان واریز خواهد شد.

مازندرانی همچنین از اختصاص 547 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات برای حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا خبر داد و بیان داشت: این تسهیلات با هدف حمایت از کسب و کارهایی که در زمان شیوع کرونا دچار آسیب شدند اما اشتغال خود را حفظ کردند، پرداخت می‌شود.

به گفته وی این تسهیلات با نرخ 12 درصد بوده و بازپرداخت آن پس از 3 ماه تنفس به مدت 2 سال خواهدبود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: به واحدهایی که تعطیل شدند به ازای هر بیمه شده 16 میلیون تومان و به واحدهای خدماتی که فعالیت خود را متوقف کرده بودند، به ازای هر بیمه شده 12 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار