معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اهمیت شناسایی زودهنگام بیماران، گفت: مرحله دوم غربالگری بیماری کووید ۱۹ در استان با کمک یک‌هزار و ۱۵۷ نفر بهورز، ۵۶۹ نفر مراقب سلامت و ۲۸۴ نفر پزشک آغاز شده است.

مرحله دوم غربالگری بیماری کووید ۱۹ در استان گلستان اجرا شد/ ضرورت شناسایی زودهنگام بیماران

به گزارش گلستان ۲۴؛ ناهید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به فعالیت تیم‌های بهداشتی در راه پیشگیری و غربالگری کووید 19 اظهارداشت: بیش از 98 درصد جمعیت تحت پوشش استان در مرحله نخست غربالگری بیماری کووید 19 از نظر علائم بیماری کووید غربالگری شدند.

وی افزود: با توجه به افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید و تبعات ناشی از آن در برخی از  گروه‌های خاص و ضرورت  شناسایی زودهنگام این دسته افراد، غربالگری مرحله دوم از اردیبهشت ماه در استان آغاز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: غربالگری بیش از 90 درصد افراد در تماس با بیماران مشکوک و قطعی کووید 19 حداقل به مدت 14 روز و غربالگری افراد بیش از 60 سال، افراد با نقص سیستم ایمنی، افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای و زنان باردار به میزان توسط مراقبین سلامت و بهورزان در این طرح در اولویت است.

جعفری گفت: ایجاد امکانات نمونه‌گیری و انجام آزمایش PCR از بیماران مشکوک به بیماری کووید 19 در همه شهرستان‌های استان با اولویت بیماران با نقص سیستم ایمنی، مبتلایان بیماریهای زمینه‌ای و اطرافیان در تماس با بیماران کووید و انجام آزمایش در استان از برنامه‌های این طرح غربالگری است.

وی افزود: همچنین در این طرح به همه افرادی که به صورت سرپایی به مراکز مراجعه و تست آنان مثبت اعلام شده، آموزش‌های لازم در خصوص قرنطینه در منزل ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر غربالگری مرحله دوم این طرح توسط یک‌هزار و 157 نفر بهورز، 569 نفر مراقب سلامت و 284 نفر پزشک در همه خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در حال اجرا است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار