رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان با اعلام کشت 355 هزار هکتار از اراضی گلستان به محصول گندم گفت: حدود 12 درصد گندم کشور توسط کشاورزان گلستانی تولید می‌شود که با کیفیت‌ترین گندم کشور است.

12درصد گندم کشور در گلستان تولید می‌شود / پیش بینی تولید 1 میلیون و 200 هزار تن گندم در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ مختار مهاجر مدیر کل جهاد کشاورزی استان گلستان در جشن متمرکز برداشت گندم استان  در شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: 355 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم رفته و پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح کشت یک میلیون و 200 هزار تن گندم تولید و برداشت شود.

مهاجر با اشاره به کیفیت خوب گندم تولیدی استان گلستان تصریح کرد: حدود 12 درصد گندم کشور توسط کشاورزان گلستانی تولید می‌شود که به لحاظ کیفیت نیز با کیفیت‌ترین گندم کشور است.

وی ادامه داد: تاکنون 40 درصد گندم استان برداشت شده اما متاسفانه مقدار گندم تحویلی به سیلوها و یا کارخانجات آرد کم بوده و بیشتر گندم تولید شده توسط کشاورزان به بخش خصوصی تحویل شده است.

مهاجرخاطرنشان کرد: از کشاورزان تقاضا می شود برای کاهش مشکلات کشاورزان در سامانه جهادکشاورزی گندم تولیدی خود را به مراکز خرید گندم دولتی تحویل دهند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان گلستان بیان داشت : انبارهایی که در سامانه اداره کل صمت استان به ثبت نرسیده باشند و گندم در آنها ذخیره شود جز کالاهای قاچاق محسوب شده و توسط اداره تعزیرات پلمب خواهد شد.

مهاجر از پیش‌بینی برداشت حدود 115 هزار تن کلزا در گلستان خبر داد و افزود: تاکنون 73 هزار تن کلزا در گلستان برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود حدود 115 هزار تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان درباره محصول جو استان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد 100 درصد جو تولید شده از اراضی کشاورزی استان برداشت شده و با توجه به اینکه این محصول به بخش خصوصی تحویل می‌شود و بخشی نیز کشاورزان برای خود نگه می‌دارند حدود 180 هزار تن جو در گلستان تولید شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار