رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گلستان گفت: فعالیت سوناهای بخار و بوفه‌ها در باشگاه‌ها و استخرها و اماکن ورزشی و استخرها در شهرهای زرد و سفید ممنوع است.

فعالیت سونا بخار و بوفه در باشگاه‌ها ممنوع

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، علی‌اصغر آیت‌اللهی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران استان درباره بازگشایی باشگاه‌های ورزشی اظهار کرد: تمامی باشگاه‌های ورزشی برای فعالیت باید در پایگاه اینترنتی www.salamat.gov.ir ثبت اطلاعات را داشته باشند و مکلفند تمامی پروتکل‌های بهداشتی مصوب را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: حفظ سلامت ورزشکاران اولویت وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت است و رعایت پروتکل‌های ورزشی اولویت اول برای انجام فعالیت‌های ورزشی است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گلستان تصریح کرد: هیات، نظارت ویژه‎‌ای بر فعالیت باشگاه‌های در این ایام خواهد داشت کما اینکه در گذشته نیز نظارت ما بر باشگاه‌ها وجود داشته اما در این ایام این نظارت‌ها بیشتر خواهد شد.

آیت‌اللهی تاکید کرد: در باشگاه‌ها فعالیت بوفه‌ها ممنوع خواهد بود و فقط مجاز هستند آب مدنی و یا خوراکی‌های بسته‌بندی کارهانه‌ای را توزیع کنند یا به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: در پروتکل مصوب همه نکات به دقت ذکر شده حتی وجود سطل زباله دارای درب که به صورت پدالی باز و بسته شود از ضروریات در نظر گرفته شده است و ورزشکاران حتما باید از دستکش و ماسک استفاده کنند و باشگاه به صورت مرتب ضدعفونی شود.

 رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گلستان با تائید این نکته که برخی از باشگاه‌ها به صورت غیرمجاز و یا زیرزمینی در ایام ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: هر زمان که بازرسان ما مشاهده می‌کردند و یا گزارشی دریافت می‌کردیم برخوردهای لازم انجام می‌شد و در حال حاضر نیز با گسترش نظارت‌ها تلاش خواهیم کرد فعالیت‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داشته باشد.

آیت‌اللهی درباره فعالیت استخرها گفت: فعالیت استخرها در شهرهای سفید آنهم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مصوب و کلرزنی هر دو ساعت بلامانع است اما فعالیت سونا بخار در باشگاه‌ها، استخرها و هر مکان مشابه به صورت اکید ممنوع خواهد بود.

وی درباره علت ممنوعیت فعال بودن سونا بخار گفت: ویروس در سونا بخار از بین نخواهد رفت و به همین دلیل استفاده از سونا بخار ممنوع است و در استخرها نیز به دلیل حساس بودن شدید ویروس کرونا به کلر، کلرزنی دائم تاکید شده است.

آیت‌اللهی در پایان تاکید کرد: تمامی ورزشکاران قبل از ورود به باشگاه‌ها باید تب سنجی شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار