معاون استاندار گلستان گفت: تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونا در گلستان نسبت به هفته‌های گذشته کمی افزایش داشته و شلوغی‌های اخیر سبب نگرانی شده است.

افزایش مبتلایان و بستری‌های کرونا در گلستان/ شلوغی‌ها نگران کننده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، در روزهای اخیر مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های گلستان بیشتر شده که به معنای شکننده بودن وضعیت پایدار استان است و امکان شیوع دوباره این بیماری وجود دارد.

افزایش مسافرت‌ها در تعطیلات نیمه خرداد این نگرانی را ایجاد کرده که شاید موج دوم کرونا در راه باشد و گلستان به عنوان یک استان توریستی و با توجه به شلوغی‌های هفته گذشته در معرض خطر قرار گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر شیوع کرونا در کشور با رشد چند درصدی همراه بوده اما خوشبختانه در استان گلستان رشد چشمگیر نبوده که سبب نگرانی شود.

عبدالرضا چراغعلی افزود: تعداد مبتلایان و بستری‌ها در گلستان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته اما در حدی نیست که به معنای شروع بحران باشد و به این معنی هم نیست که مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند.

وی با بیان اینکه ضوابط و مقررات همچنان باید طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا رعایت شود، خاطرنشان کرد: در برخی محافل عمومی، اماکن گردشگری، مراکز تجاری و بازارهای استان گلستان چارچوب‌های پیشگیری از شیوع کرونا رعایت نمی‌شود و این اتفاق موجب نگرانی ما شده که خدای نکرده دچار گزش و مشکل شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از افزایش احتمال آغاز موج جدید شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: اگر تعداد مبتلایان و بستری‌ها از یک حدی عبور کند، سریعا محدودیت‌ها و تصمیمات جدیدی لحاظ خواهد شد اما در حال حاضر آمارها نگران کننده نیست.

چراغعلی ادامه داد: با تدابیر ستاد مقابله با کرونا، استاندار، دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان امیدواریم موج دوم شیوع کرونا در استان گلستان را تجربه نکنیم.

وی در خصوص برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان، اظهار داشت: برگزاری مراسم عروسی و عزا طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا ممنوع و غیر قانونی است و هیچ مجوزی در این زمینه برای استان گلستان صادر نشده و ضمن احترام به مردم در شرایطی قرار نداریم که مراسم عروسی و عزا به صورت عمومی برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و افزایش سفرها گفت: از مردم عزیز تقاضا دارم از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند و فقط در مواقع ضروری به مسافرت بروند.

چراغعلی افزود: از مردم خواهشمندیم در صورت رفتن به سفرهای ضروری در اقامتگاه‌های رسمی و دارای مجوز که چارچوب و ضوابط را رعایت می‌کنند اسکان پیدا کنند.

وی در پایان تاکید کرد که سلامت مردم از هر چیز دیگری برای ما مهم‌تر است و از آنها می‌خواهیم همچنان فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد شیوع دوباره ویروس کرونا نباشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار