مدیرکل محیط زیست گلستان گفت که جنگل‌های این استان با توجه به افزایش باران در بهار امسال و رشد فراوان بوته‌ و علف‌های جنگلی، مستعد آتش‌سوزی در مناطق گوناگون است.

محیط زیست گلستان مستعد آتش‌سوزی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا کنعانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افزایش نزولات آسمانی سبب بهبود وضعیت حیات وحش می‌شود اما از سوی دیگر احتمال وقوع آتش سوزی در این مناطق را بالا می برد که تامین امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با این اتفاقات به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان همچنین به صید و شکار پرندگان به ویژه گونه‌های شکاری به عنوان یکی از دغدغه‌های محیط زیست اشاره کرد و گفت: برخورد با متخلفین صید و قاچاق پرندگان شکاری در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و شورای تامین استان مطرح شد که از دادستان تقاضا کردیم شرایط همراهی پلیس مرزبانی، بسیج و سایر نهادها به محیط زیست برای حل این مشکل بررسی شود.

کنعانی اضافه کرد: صید و قاچاق پرندگان شکاری سبب قطع زنجیره اکولوژیک می‌شود و تاثیرات منفی بر تولیدات گیاهی و کاهش آمار جوندگان خواهد داشت و بیماری سالک را نیز افزایش خواهد داد.

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: آلودگی‌ها از دیگر چالش‌های حوزه محیط زیست استان است که برای رفع این مشکل پایش استانی و شهرستانی از واحدهای تولیدی و صنعتی در دستور کار قرار دارد و در حال انجام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار