متاسفانه با عدم رعایت توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گلستان توسط مردم شاهد رشد نسبی آمار مبتلایان به این ویروس نسبت به چند روز گذشته هستیم.

سلامت مردم فدای بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی شد/چهار قربانی در 48 ساعت گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ در حالی که بسیاری از مکان های عمومی، ادارت ، مدارس  و ..بازگشایی شد و کارمندان به ادارات خود بازگشتند و مردم وضعیت را عادی دیدند، کرونا این بیماری ناشناخته دوباره بروز کرده است.

متاسفانه با عدم رعایت توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گلستان توسط مردم شاهد رشد نسبی آمار مبتلایان به این ویروس نسبت به چند روز گذشته هستیم لذا رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان باردیگر از مردم خواست، شیوه نامه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا اوضاع بدتر نشود.

به گفته عبدالرضا فاضل؛ وضعیت شیوع کرونا در استان گلستان طی 48ساعت گذشته، افزایشی  شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکیس گلستان گفته است؛ تا هفته گذشته وضعیتی با ثبات داشتیم و از ۱۴شهرستان استان، وضعیت هشت شهرستان سفید بود اما در 48ساعت گذشته شمار بیماران مشکوک به کرونا در استان اعم از سرپایی و بستری، افزایشی بوده است.

فاضل یادآورشد: در هفته گذشته مجموع بستری در همه بیمارستان‌های استان یکصد و 50 نفر بود، اما امروز شمار بستری‌ها به 217 نفر رسیده است.
 
وی اضافه کرد: متاسفانه در روز دوشنبه 4 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

فاضل خاطرنشان کرد: اگر همین روند ادامه دار باشد، همه شهرستان‌های استان دچار وضعیت زرد و قرمز می‌شوند.

براساس اعلام مسئولان بهداشتی؛ شستشوی مرتب دستها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده دست با پایه الکلی،خروج از منزل فقط در مواقع ضروری، استفاده از ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصله ایمن حداقل یک متر در اجتماعات، خودداری از دست دادن و روبوسی، استفاده از دستمال کاغذی جلوی صورت به هنگام عطسه و سرفه، و در نبود آن با آستین آرنج دست خود ، پخت کامل غذا  و پرهیز ازتماس محافظت نشده با حیوانات از مهمترین مواردی است که باید همه از آن پیروی کنند تا سلامت خود و خانواده خود را تامین کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار