براساس گفته‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در هفته‌های اخیر روند ابتلای مردم استان به ویروس کرونا کاهش یافته و تعداد بیماران بستری نیز نسبت به اسفندماه سال گذشته کمتر شده است.

آخرین اخبار کرونا در گلستان| روند نزولی بیماری در استان؛ موکب‌های اربعین به یاری آسیب‌دیدگان کرونایی آمدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، این روزها که کرونا در همه جا جولان می‌دهد، افراد زیادی به این بیماری ویروسی مبتلا شده‌اند. تعداد زیادی از بیماران بهبود پیدا کرده و برخی‌ها نیز متأسفانه جان خود را از دست داده‌اند. در شرایطی که اطلاعات کافی از این ویروس جدید در دست نیست اما کادر پزشکی، عزم خود را برای شکست این بیماری و درمان بیماران جزم کرده‌اند.

در استان گلستان با تلاش کادر درمانی و همراهی مردم در رعایت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 اعمال شده، در هفته‌های اخیر شاهد روند نزولی ابتلای به این بیماری در استان هستیم.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان پیک بیماری کرونا هفته سوم اسفندماه در استان رخ داد و از هفته نخست فروردین تا کنون روند ابتلا به این بیماری کاهشی بوده است. تا جایی که تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان با علایم حاد تنفسی از بیش از یکهزار نفر در برخی روزهای اسفندماه به حدود 300 نفر کاهش یافته است.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفته است: در روزهای اخیر فقط در 15 فروردین ماه شاهد پیک موقت بیماری بودیم اما پس از آن بار مراجعات و بستری‌ها در استان کمتر شد.

وی تأکید کرد: این روند نزولی به معنای پایان بیماری کرونا در استان نیست و همه مردم باید الزامات قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم با اشاره به این روند کاهشی گفت: فعالیت نقاهتگاه هتل ورزش که برای نگهداری بیماران بهبودیافته کرونایی راه‌اندازی شده بود، متوقف شده است.

عباس بدخشان، دلیل این اتفاق را کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در استان اعلام کرد و گفت: در چنین شرایطی نیازی به فعال بودن این نقاهتگاه نیست.

البته استاندار گلستان هم اعلام کرده بود تعداد بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات به بیماران کرونایی در استان از 16 بیمارستان به 4 بیمارستان کاهش یافته و این نشان دهنده روند کاهشی ابتلای شهروندان به این بیماری است.

گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد در شهرها و روستاها در کاهش تعداد مبتلایان به کووید 19 بی تأثیر نبوده است، آنطور که سیدموسی حسینی، جانشین فرمانده سپاه نینوای استان گفته بیش از 9 هزار و 100 مرحله محلول‌پاشی و گندزدایی در سطح روستاهای استان انجام شده و نتیجه آن ابتلای کمتر روستاییان به کرونا بوده است.

اجرای رزمایش همدلی و کمک مومنانه نیز از دیگر اقداماتی است که با پرچمداری سپاه و بسیج در دستور کار قرار گرفته و فعالان فضای مجازی استان نیز پویش‌هایهمدلی را راه انداخته‌اند.

مسیول بسیج سازندگی سپاه نینوای استان گفته تا کنون 20 هزار بسته معیشتی بین محرومان و نیازمندان استان توزیع شده است و این کار در قالی رزمایش کمک مومنانه تداوم خواهد داشت. در این رزمایش حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از شیوع کرونا، مددجویان امداد و بهزیستی در اولویت خواهند بود. موکب‌های اربعین هم این روزها از قافله جا نماندند و برای کمک به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در استان وارد میدان شده‌اند. تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق با کمک خیران از جمله اقداماتی است که از سوی موکب‌های استان در حال انجام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار