نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت خواستار نقش‌آفرینی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مسایل و مشکلات دستگاه‌های فرهنگی و اثر بخشی بیشتر فعالیت آن‌ها شد.

تاکید امام جمعه گرگان بر نقش‌آفرینی مجلس در حل مشکلات فرهنگی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ آیت الله سیدکاظم نور مفیدی پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گلستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت فراوان مسائل فرهنگی و ارجحیت آن بر موضوعات اقتصادی، در استان گلستان باید بیشتر روی این موضوع مهم سرمایه گذاری شود.

امام جمعه گرگان افزود: ۲۸ دستگاه اجرای فعال در حوزه فرهنگی در گلستان باید برنامه ریزی و انسجام بهتری در ارائه خدمات به جامعه داشته باشند.

وی همچنین ارائه خدمات هرچه بهتر به جامعه عشایری استان و فرهنگ سازی در اهدا عضو در میان اقوام ساکن گلستان را مورد تاکید قرار داد.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز بر تقویت نشست های کاربردی شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد و گفت:حمایت و سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ استان باید بیشتر مورد نظر قرار گیرد. 

استاندار گلستان هم در این جلسه پیشنهاد کرد برای اثر بخشی فعالیت دستگاه های اجرای حوزه فرهنگ در استان، فعالیت موازی یا ذاتی این دستگاه ها در قالب تشکیل یک کارگروه احصا شود.

هادی حق شناس همچنین با اشاره به نقش جامعه عشایری استان در جهش تولید ، خواستار طرح مسائل و مشکلات جامعه عشایری استان در نشست شورای برنامه ریزی و حل آن شد.

قدرت الله عابدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان نیز بر تعریف برنامه راهبردی در حوزه فرهنگ استانی و شهرستانی تاکید کرد و گفت : با این سیاست گذاری می توان اولویت ها در حوزه فرهنگ هر ساله مشخص و به دستگاه های اجرایی برای نتیجه گیری موثر اعلام کرد.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف زندگی می کنند و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار