معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: با تداوم روند فعلی تا سه سال آینده جمعیت بازنشستگان کشور از جمله گلستان بیشتر از جمعیت شاغلان خواهد بود که نیاز است نمایندگان نسبت به افزایش سن بازنشستگی اقدام کنند.

جمعیت بازنشستگان گلستان در حال عبور از تعداد شاغلان/ درخواست افزایش سن بازنشستگی از نمایندگان ملت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، قدرت‌الله نظری عصر امروز در نشست نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با کانون‌های بازنشستگی استان گلستان که در خانه مهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: یک میلیون و ۳۷۰ هزار بازنشسته در کشور وجود دارد که ۶۱.۵ درصد بازنشستگان از جامعه بزرگ آموزش و پرورش هستند.

وی تصریح کرد: با تدوام روند فعلی تا سه سال آینده جمعیت بازنشستگان کشور از جمله استان گلستان بیشتر از جمعیت شاغلان خواهد بود که نیاز است نمایندگان نسبت به افزایش سن بازنشستگی اقدام کنند.

* در استان گلستان ۳۰ هزار و ۵۲۵ بازنشسته وجود دارد/ از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۰۷ نفر بالغ بر ۷۰ درصد بازنشستگان آموزش و پرورش استان را تشکیل می‌دهد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: در استان گلستان ۳۰ هزار و ۵۲۵ بازنشسته وجود دارد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۰۷ نفر بالغ بر ۷۰ درصد بازنشستگان آموزش و پرورش استان را تشکیل می‌دهد.

نظری بر لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برای رفع کمبودهای نیروی انسانی استفاده از ظرفیت بازنشستگان است که نیاز است سن بازنشستگی افزایش پیدا کند و از ظرفیت افراد باتجربه و کیفی استفاده شود.

* راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان استان در شهرستان گرگان/ ۱۸۰۰ متقاضی مسکن ملی بازنشستگان گلستان تایید شد

وی از راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان استان در شهرستان گرگان خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی این باشگاه یکی از اتفاقات خوبی بود که شاهد تحرکات مثبت بودیم نیاز است در راستای تقویت و تجهیز این باشگاه اهتمام لازم صورت پذیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: استفاده از تسهیلات بانکی برای پیشکسوتان و استفاده از مراکز آموزشی رفاهی به همان اندازه که برای شاغلان تخفیف داده می‌شود برای پیشکسوتان منظور شود.

نظری در خصوص وضعیت مسکن ملی برای بازنشستگان استان گفت: برای مسکن ملی ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر تائید شدند.

وی بیان کرد: در هر شهرستان یک کانون با رویکرد تقویت کانون‌های بازنشستگی مشورتی نیاز است شکل بگیرد تا در سایه ایده‌های خلاقانه اقدامات موثر قوت بگیرد.

نظری تسریع در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را خواستار شد و گفت: نیاز است اعتباربخشی بیشتری در این زمینه لحاظ شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار