مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان:

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: در استان براساس آخرین اطلاعات و آمار‌ها بیش از ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد.

۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان گلستان شناسایی شد

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالرضا چراغعلی ظهر امروز در جلسه شورای حقوق شهروندی با اشاره به حضور دستیار وقت رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان نخستین استانی بود که خانم امین زاده دستیار وقت ریاست جمهوری در امور حقوق شهروندی در آن حضور یافته و از روند اجرای دستورات در این زمینه بازدید کرد.

وی افزود: در آخرین نشست در مرکز، گلستان به عنوان پیشگام در تعلیم و تربیت و کودکان بازمانده از تحصیل به سایر استان‌ها معرفی شد. سازمان‌های مردم نهاد در استان الگوی مناسبی را ارائه کردند که مورد توجه قرار گرفت و به عنوان الگو به استان‌های دیگر معرفی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان ادامه داد: براساس آمار به رغم تلاش‌های آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی و سازمان‌های مردم نهاد بیش از ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان داریم.

وی گفت: تصمیم این است که با کمک فرمانداران و آموزش و پرورش در همه شهرستان‌ها، یک مدرسه کودکان بازمانده از تحصیل داشته باشیم.

چراغعلی افزود: بیشترین فراوانی کودکان بازمانده از تحصیل در شرق استان و روستا‌های اهل تسنن امکان تحصیل دختران بعد از کلاس پنجم فراهم نیست.

وی اظهار داشت: نزدیک به یک‌سال است که وقت خواستیم تا با مدیران در شورای اداری مطالب مرتبط با حقوق شهروندی و تکالیفی که ریاست جمهوری از ما خواسته را بگوییم، اما تاکنون این شرایط فراهم نشده است.

چراغعلی به موضوع زنان سرپرست خانوار هم اشاره کرد و گفت:یکی دیگر از موضوعات اولویت دار در استان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که بیش از ۶۴ هزار زن سرپرست ثبت شده در استان داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار