تجری از احیای ۱۱ رشته منسوخ شده صنایع دستی در گلستان خبر داد و گفت: دو رشته صنایع دستی «لاک تراشی» و «چاپ باتیک» امسال احیاء می شوند.

احیای رشته های صنایع دستی «لاک تراشی» و «چاپ باتیک» در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان در گرگان گفت: 11 رشته منسوخ شده صنایع دستی گلستان شامل حصیربافی، کوب بافی، سوزن دوزی شاهکوه، سوزن دوزی ترکمن، زیورآلات، لباس محلی شاهکوه زیارت و سرکلاته، حصیر نی باف، نمد ترکمن و سفال گرگان احیاء شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: امسال نیز در تلاش هستیم دو رشته دیگر صنایع دستی استان گلستان لاک تراشی و چاپ باتیک را احیاء کنیم.

 

تجری متذکر شد: توسعه بازاریابی و کسب و کارهای اینترنتی می تواند به رونق تولید و اشتغال صنایع دستی در استان گلستان کمک کند.

 

وی افزود: به این منظور بازاریابی مجازی سایت خرید به خرید صنایع دستی استان گلستان رونمایی شده است و هنرمندان صنایع دستی می توانند از این طریق محصولات خود را به فروش برسانند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ابراز داشت: در حوزه صنایع دستی یکی از موضوعات اساسی که با آن رو به رو هستیم بازاریابی و فروش محصولات به شمار می رود و در این راستا در حال تدوین سند تجاری سازی صنایع دستی در استان هستیم.

 

تجری خاطرنشان کرد: با توجه با ظرفیت استان گلستان یکی از موضوعاتی که به صورت جدی دنبال خواهیم کرد ثبت شهرها و روستاهای استان در حوزه صنایع دستی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار