استاندار گلستان با اشاره اینکه استان پیک اول مقابله با ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: عدم رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم موجب بازگشت محدودیت ها و تعطیلی مراکز تجمعی در سطح شهرستان ها و استان می شود.

عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم موجب بازگشت محدودیت ها می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: در حال حاضر تمامی شهرستانهای استان وضعیت زرد دارند و تنها شهرستان بندرگز از منظر تعداد بیمار در وضعیت قرمز قرار دارد. 

وی افزود: ما به همه مردم رعایت نکات بهداشتی را توصیه می کنیم تا مجبور به اعمال محدودیت ها نشویم چرا که تعطیلی بازارها و اصناف ، ضربه های اقتصادی و به تبع آن آسیب های اجتماعی به همراه دارد.

استاندار گلستان گفت: تالارهای پذیرایی و کتابخانه ها در شهرهای غیر قرمز با رعایت نکات بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی  و کاهش تعداد مراجعین امکان بازگشایی را دارند.

حق شناس با اشاره به اهمیت مسابقات سوارکاری در بین مردم یادآور شد: مسابقات سوارکاری در استان بدون تماشاچی برگزار شود و صدا و سیما پخش آن را تحت پوشش قرار دهد.

وی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا در ماه اسفند گرگان همراه با قم و رشت ابتلای ۵۷ درصدی را تجربه کرد و ایمنی تجمعی استان بالا رفت و خوشبختانه آمار فوتی های استان به علت کرونا به شدت آن شهرها نبود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: وضعیت شهرهای استان به لحاظ ابتلا در میانه راه قرار دارد و اگر تعداد بیماران دو برابر شود، استان در وضعیت قرمز قرار می گیرد به همین جهت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم کاملاً ضروری است.

حق شناس ادامه داد: از هر ۵ شغل در جهان ۴ شغل به دلیل شیوع کرونا تحت تاثیر قرار گرفته و امیدواریم با توجه به مشکلاتی که برای اقتصاد کشور در سال گذشته به دلیل تحریم ها و عدم فروش نفت اتفاق افتاد پیش بینی می شود در سال جاری رشد اقتصادی کشور بیش از سال قبل باشد.

لازم به ذکر است در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا فرمانداران سراسر استان بصورت ویدئو کنفرانس مشارکت کردند و دغدغه ها و نقطه نظرات خود را با استاندار گلستان و اعضای ستاد در میان گذاشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار