چراغعلی از آمادگی دولت برای رویارویی با بحران های بعدی ناشی از کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه احزاب سیاسی نقش کمرنگی در مدیریت مشکلات ناشی از کرونا داشتند.

آمادگی دولت برای رویارویی با بحران های بعدی ناشی از کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، «عبدالرضا چراغعلی» در مراسم تودیع و معارفه فرماندار مینودشت اظهار کرد: بیماری کرونا و پاندمی ایجاد شده در دنیا، شرایط سختی را برای مردم دنیا و همچنین هموطنان ما ایجاد کرده است ولی شاهدیم علی رغم ادعای مدیریت، بیشترین صدمه کرونا به آمریکا وارد شده در حالی که با این همه منابع و قلدری های سیاسی در دنیا، برای مدیریت این مسئله دچار سردرگمی شده اند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اختلافات بسیار بین فرمانداران و رئیس جمهور کشور آمریکا در نحوه مدیریت کرونا، افزود: کشته شدن جورج فلوید در کنار شیوع کرونا، حوادث و چالش‌های سیاسی و اجتماعی سختی را در آمریکا ایجاد کرد و این نشان از ضعف این کشور است.

 

وی ادامه داد: یکی از موضوعات پیش روی انتخابات آمریکاست که ترامپ تمام تمرکز خود را بر این انتخابات گذاشته ولی باید یادآور شد نتیجه انتخابات هر چه باشد در سیاست های جمهوری اسلامی ایران با این کشور تاثیری ندارد.

 

چراغعلی تصریح کرد: رویکرد جمهوری اسلامی با آمریکا رویکرد ثابت در امور بین‌الملل است و این انتخابات تأثیر بر آن نخواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: در کشورهای اروپا و آمریکا نه تحریمی وارد شده نه جلوی صادرات و واردات آنها گرفته شده که مشکلات اقتصادی برای آنها ایجاد شود ولی در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب فرصت نفس کشیدن نداده اند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بیان کرد: ابتدای انقلاب جنگ هشت ساله دفاع مقدس را علیه ما شکل دادند و دنیا تمام توان خود را گذاشت تا با حمایت از صدام انقلاب را نابود کند ولی موفق شدند با این حال علی رغم شکست در جنگ تلاش خود را متوقف نکردند.

 

صادرات نفت به سختی انجام می شود

وی با بیان اینکه دشمن از هیچ تلاشی برای صدمه به کشور دریغ نکرده و تحریم های ضالمانه هم در همین راستا است، افزود: تاکید من این است، کشور در شرایطی مدیریت می شود که نفت ما برای صادرات دچار مشکل شده و نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاهیان ما با سختی سوخت را به سایر کشورها همچون ونزوئلا می رسانند.

 

چراغعلی اظهار کرد: الان نزدیک به ۴۰ درصد از بودجه کشور بر اساس صادرات نفت است ولی ما برای صادرات نفت مشکلات بسیاری داریم که همه از آن اطلاع دارند.

 

چراغعلی تصریح کرد: کشور در این شرایط اداره می‌شود و در چنین شرایطی علاوه بر تحریم‌های ظالمانه شاهد شیوع کرونا همه هستیم که این مساله بر اقتصاد ما تاثیر بسیاری گذاشت ولی علی رغم مشکلات نسبت به کشورهای توسعه یافته صدمه کمتری دیدیم.

 

وی با انتقاد از حضور کمرنگ احزاب سیاسی در حل مشکلات ناشی از کرونا، گفت: در این بحران اخیر همه حضور داشتند غیر از جریان های سیاسی؛ متاسفانه جریان های سیاسی کشور برای مدیریت مشکلات ناشی از کرونا آستین بالا نزدند و برنامه منسجم و اجرایی برای آن نداشتند.

 

نقش احزاب سیاسی در کمک به بحران کرونا کمرنگ بود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه طی ماه های گذشته نشنیدیم که فلان فراکسیون اصلاح طلب یا اصول گرا طرح و برنامه ای برای خدمت رسانی به مشکلات مردم در ایام ناشی از کرونا داشته باشد، اظهار کرد: خوشبختانه مردم، خیرین، روحانیون، بسیجی ها، بازاریان و فعالان اقتصادی، هیات های مذهبی و مساجد با حمایت های خود برای حل مشکلات محکم ایستادند.

 

وی بیان کرد: ما از بحران اول عبور کرده‌ایم و اگر شیوع جدید داشته باشیم توسط مراجع دانشگاهی اعلام خواهد شد ولی ما خود را برای روزهای سخت تر آماده کرده ایم.

 

چراغعلی اظهار کرد: مسئولان باید در شهرستان‌ها برنامه ریزی های لازم را برای بحران های پیش رو داشته باشند زیرا ما و فعالیت‌های دولت امید مردم است و باید امید را در بین جامعه زنده نگه داشت.

 

وی در ادامه ضمن تشکر از خدمات طباطبایی فرماندار مینودشت که خرداد ماه امسال بازنشسته شد، گفت: آقای طباطبایی علیرغم اینکه در منصب سیاسی نشستند و فرماندار بودند، ولی گرایش سیاسی خود را نشان دادند و بسیار جوانمردانه پایه کار ایستادند تا مشکلات شهرستان برطرف شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اضافه کرد: آقای طباطبایی اصالت گلستانی ندارند ولی عملکرد ایشان به گونه ای بود که اصلاً مشخص نمی شد بومی منطقه نیستند و با جان و دل خادم مردم منطقه بودند.

 

وی یادآور شد: دولت ها می آیند و می روند و مسئولان عوض می‌شوند، ولی آنچه می ماند جمهوری اسلامی و سیاست‌گذاری‌های رهبر فرزانه انقلاب است.

 

در پایان این جلسه از خدمات سیدرضا طباطبایی تقدیر و تشکر شد و ابوالفضل حسینی نیا به عنوان سرپدست جدید فرمانداری معارفه شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار