هادی حق شناس گفت : با همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های متولی تا کنون در ۱۰ هزار هکتار اراضی بیابانی استان گونه های گیاهی متناسب کاشته شده است.

"گلستان" 350 هزار هکتار "بیابان" دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ هادی حق شناس استاندار در بازدید از مناطق بیابانی در منطقه عوض حاجی شهرستان گنبد کاووس و اجرای طرح های آبخیزداری در این منطقه به مناسبت ۱۷ ژوئن روز جهانی بیابان زدایی تصریح کرد: بیابان ها مزایا و مضراتی دارند و ما تلاش داریم از رشد بیابان در استان جلوگیری کنیم.

حق شناس با بیان اینکه ۱۵ درصد مساحت استان بیابان است اظهار کرد:هدف ما ممانعت از رشد بیابان در گلستان با اجرای طرح های آبخیزداری , آبخوان داری  و ایجاد آب بندان ها است.

وی افزود: با همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های متولی تا کنون در ۱۰ هزار هکتار اراضی بیابانی استان گونه های گیاهی متناسب کاشته شده است.

استاندار گلستان با اشاره به مساحت ۳۵۰ هزار هکتاری بیابان های استان یادآور شد: تلاش داریم با تخصیص اعتبارات مناسب مانع رشد بیابان در استان شویم.

حق شناس ادامه داد: میانگین بارندگی استان ۴۵۰ میلی متر و بالاتر از میانگین کشوری است و باید از این بارندگی با اجرای طرح های آبخیزداری, آبخوان داری و آب بندان ها به خوبی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد : هدف ما ممانعت از رشد بیابان در گلستان با اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری است .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار