معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از مهم ترین مولفه های مردمی قدرت نرم انقلاب اسلامی است.

سازمان تبلیغات یکی از مولفه های مردمی قدرت نرم انقلاب است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهارکرد: سازمان تبلیغات نهاد مقدسی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب یکی از حسنات و رویش های مهم انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: این نهاد، دارای یکی از شاخص ترین و منسجم ترین شبکه های تبلیغی در توسعه فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه اسلامی است.

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، افزود: این نهاد مقدس در سال ۱۳۶۰ و به فرمان حضرت امام(ره) بنا شد و در ابتدا توسط بزرگانی چون: آیت الله احمد جنتی، حجت الاسلام محمود محمدی عراقی، و قبل از آن توسط شورایی متشکل از: شهید حقانی، شهید شیرازی، آیت الله جنتی، آیت الله مهدوی کنی، آیت الله امامی کاشانی، اداره می شد.

دیلمی ادامه داد: در دوره جدید مدیریت این نهاد، تحولات فاخر و برنامه محور در مسیر مردمی کردن تبلیغ و بسط فعالیت های جهادی و انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی و جنگ تمدنی در عرصه های مختلف آغاز شده است.

وی بیان کرد: حیات سازمان تبلیغات با امضای امامین انقلاب اسلامی بوده و مدافع دفاع از ارزش ها و حراست از خون شهدا و بسط ارزش ها است.

دیلمی در ادامه، سازمان تبلیغات اسلامی را نهادی انقلابی، جهادی و مردمی برشمرد و با اشاره به اهداف تشکیل این نهاد فرهنگی دینی، اظهارکرد: احیاء و اشاعه اندیشه تابناک اسلام ، تقویت روح عبودیت الهی، ترویج اخلاق اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر انقلابی در میان مردم به‌ویژه نسل جوان، دفاع از اصول نظام مقدس اسلامی، شناخت توطئه های فرهنگی تبلیغی بیگانگان، تبیین انحطاط و بطلان تفکرات الحادی و انحرافی، گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی و توجه دادن مردم به احساس مسئولیت عمومی در قبال مبانی اسلامی و انقلابی از جمله وظایف بسیار سنگینی است که بر عهده این سازمان نهاده شده است.

دیلمی سپس به بیان ویژگی های اساسی و مهم خادمین سازمان پرداخت و گفت: تکلیف گرایی، برنامه محوری، مدیریت و روحیه جهادی، جبهه شناسی و دشمن شناسی، خدا محوری، وارستگی، تعهدپذیری، تخصص و ولایت مداری از جمله شاخصه هایی است که باید در سنگرنشینان عرصه فرهنگی دینی و انقلابی در این نهاد به وضوح دیده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار