با حضور رابطین تبلیغات اسلامی گلستان؛

همایش «رجبیون» با حضور رابطین تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد.

همایش «رجبیون» در گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ؛ همایش «رجبیون» عصر پنجشنبه با حضور رابطین تبلیغات اسلامی استان گلستان همراه با تجلیل از چهره های تاثیرگذار فرهنگی برگزار شد.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان به اینکه خداوند متعال نعمت های مختلفی در اختیار انسان قرار داده است، اظهار کرد: یکی از نعمت های خوب خداوند ولایت است که خداوند در روز قیامت در خصوص این نعمت از ما می پرسند.

حجت الاسلام سعید روستا آزاد با اشاره به لزوم انجام فعالیت های آسیب شناسی در حوزه فرهنگی و دینی، افزود: با توجه به اینکه تاکنون فعالیت آسیب شناسی فرهنگی و دینی به شبکه متصل نشده، جریان سازی اجتماعی آن ضعیف است.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: هر اجتماعی برای اینکه بتواند موفقیت کامل را به دست آورد باید حسد را از خود دور کند تا همفکری انجام شود چرا که حسد ایمان انسان را از بین خواهد برد. حسادت باعث می شود تا فعالیت ها رنگی دیگر پیدا کند و اختلاف ایجاد شود.

وی یادآور شد: امروز برای اینکه بتوانیم به یکدیگر وصل شویم باید شبکه اجتماعی راه اندازی کنیم و تجربیات خود را در آن بار گذاری کنیم و باید توجه داشته باشیم که عزت و اقتدار فرهنگی در گرو باهم بودن است.

در ادامه حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در هر محله ای باید خانه قرآنی و تشکل دینی فعالیت داشته باشد، افزود: همه تشکل های دینی و مذهبی باید دست به دست هم دهند و تلاش کنند خانواده هایی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند را نجات دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: دشمن برای اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران را از پا درآورد همه راه ها چون انفجار، ترور، جنگ نظامی و دیگر راه ها رفته اما به هیچ نتیجه ای دست پیدا نکرده است و امروز می خواهد با تحریم اقتصادی و جنگ فرهنگی ضربه خود را وارد کند که برای مقابله با آن نیاز هست همه موثران فرهنگی هوشمندانه ورود پیدا کنند.

وی یادآور شد: امروز با توجه به توسعه فعالیت های ضد فرهنگی توسط آمریکا در جامعه، باید دسترسی خانواده های گلستانی را به پایگاه های دینی در محلات نزدیک و آسان کنیم که این موضوع باعث می شود تا اتفاقات خوبی رقم خورد.

ولی نژاد از راه افتادن موج قرآنی در گلستان خبر داد و اظهار کرد: با کمک دستگاه هایی چون اداره کل ارشاد، سپاه، اداره کل اوقاف، اداره کل تبلیغات اسلامی و تشکل های مردمی، گلستان توانسته در حوزه قرآنی گام های خوبی بردارد و تا کنون افراد زیادی در این حوزه ورود پیدا کردند.

وی از فعالیت ۴۰ درصدی خواهران و برادران اهل تسنن در زمینه قرآنی در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر دو هزار و ۴۰۰ مسجد و دو هزار هئیت مذهبی در گلستان مشغول فعالیت هستند که این سرمایه بسیار خوبی برای استان محسوب می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: طی پنج سال گذشته نماز جماعت در کمتر از ۱۵ مسجد برپا می شد اما اکنون این عدد به بیش از ۱۰۰ مسجد رسیده است.

همچنین حجت الاسلام علی اکبر سایری، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان اظهار کرد: در آستانه حلول ماه رجب و ایام اعتکاف هستیم و همه متولیان امر اعتکاف نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

وی افزود: همه دست اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف به تاسی از حضرت ابراهیم به عنوان خادمین معتکفین خدمت رسانی می کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان از اعضا شورای هیئت مذهبی، روحانیان پایگاه های اجتماعی، کانون مداحان به عنوان بازوان سازمان تبلیغات یاد کرد و گفت: با تلاشی که از سوی تشکل های دینی انجام شده گام های خوبی برداشته و کارهای فاخری در عرصه فرهنگی انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار