کشیری گفت: سرفصل برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در گلستان امسال در هشت عنوان و ۶۰ قالب برنامه تدارک دیده شده است و براساس شرایط شیوع کرونا این برنامه ها برگزار می شود.

تشریح برنامه های دهه کرامت در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «صابر کشیری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، گفت: مطابق 12 سال گذشته خدام رضوی تحت عنوان کاروان «زیر سایه خورشید» امسال از چهارم تیرماه وارد استان گلستان می شوند و تا 13 تیرماه روز میلاد امام رضا(علیه السلام) در استان گلستان حضور خواهند داشت و جشن های مردمی زیر سایه خورشید را با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می کنند.

 

دبیر کاروان زیر سایه خورشید استان گلستان ادامه داد: امسال با توجه به شیوع کرونا برخلاف سال های گذشته جشن ها و ازدحام های مردمی را در استان گلستان نخواهیم داشت و بیشتر برنامه ها مناسبتی است و با رعایت پروتکل های خاص انجام می شود.

 

کشیری تأکید کرد: سرفصل برنامه های کاروان زیر سایه خورشید امسال در هشت عنوان و 60 قالب برنامه برگزار خواهد شد و اجرای برخی برنامه های زیرسایه خورشید منوط به تصمیم ستاد مقابله با کرونا و آخرین وضعیت بیماری کووید19 در استان گلستان است.

 

وی «آرام جان» را یکی از سرفصل های کاروان زیرسایه خورشید برشمرد و گفت: حضور در مراکز نگهداری سالمندان، بیمارستان ها، نیروهای مسلح و مراکز ترک اعتیاد از جمله برنامه هایی است که در این سرفصل پیش بینی شده است البته با توجه به شیوع کرونا اجرای این برنامه ها منوط به موافقت مراجع ذی صلاح است.

 

دبیر کاروان زیر سایه خورشید استان گلستان «انیس مهربانی» را دیگر سرفصل برنامه های کاروان زیر سایه خورشید دانست و ابراز داشت: اهدای بسته های نمک متبرک به نانوایی ها برای پخت نان از جمله این برنامه ها است و طبق هماهنگی صورت گرفته برخی از نانوایی ها با نمک متبرک حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) نان را در اختیار مردم قرار می دهند و در برخی نقاط نیز نان رایگان پخت می شود.

 

کشیری حضور در مناطق محروم و گره گشایی از محرومان، مشاوره و درمان پزشکی با حضور پزشک متخصص، حضور در مناطق حاشیه کلان شهرها، فعالیت برای اخذ رضایت شاکیان و زندانیان و صلح در دعاوی و غیره را از دیگر سرفصل های انیس مهربانی اعلام کرد.

 

وی به حرکت کاروان عشق اشاره کرد و گفت: حرکت خودروها با المان های رضوی از جمله این برنامه ها است که در استان تدارک دیده شده است همچنین پخش نواهای امام رضایی در قالب کاروان های مختلف از اول تا آخر دهه کرامت در شهرک ها و محلات مختلف استان گلستان انجام می شود.


دبیر کاروان زیر سایه خورشید استان گلستان نورافشانی و آذین بندی و فضاسازی محیطی و شهری را از دیگر برنامه های دهه کرامت دانست و یادآور شد: جشن وحدت با حضور اقوام مختلف استانی نیز از دیگر برنامه های کاروان عشق است.

 

کشیری با بیان اینکه یکی دیگر از سرفصل های کاروان زیر سایه خورشید «حبیبان الهی» است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که امسال توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده است در قالب این سرقصل کاروان زیرسایه خورشید در برخی کارخانجات و کارگاه های تولیدی حضور می یابد و دیدار و تجلیل از کارآفرینان در دستور کار قرار می گیرد.


وی به سرفصل «فصل مهربانی» اشاره کرد و گفت: در قالب این سرفصل برنامه های ویژه ای از طریق صدا و سیما به صورت روزانه و یا موردی برگزار می شود، همچنین برخی از برنامه ها در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.

 

دبیر کاروان زیر سایه خورشید استان گلستان «به رسم ادب» را از دیگر سرفصل های کاروان زیر سایه خورشید اعلام کرد و متذکر شد: در قالب این سرفصل از خدمت گزاران و جهادگران عرصه مبارزه با بیماری کووید19 و گروه های جهادی و بسیجی که در این عرصه پرتلاش بودند تکریم می شود.

 

کشیری هفتمین سرفصل کاروان زیر سایه خورشید را برنامه «جاری زندگی» دانست و گفت: در قالب این سرفصل خطبه خوانی مراسم عقد زیر پرچم امام رضا(علیه السلام) و به صورت کم هزینه و ساده انجام می شود.

 

وی به برگزاری جشن های خانگی و محلی اشاره کرد و متذکر شد: امسال با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری جشن های مردمی به سبک سال های گذشته و به صورت اجتماع وجود ندارد به همین علت مردم در منازل خود جشن ها را برگزار می کنند و به قید قرعه به عکس ها و فیلم های ارسالی هدیه تعلق می گیرد.

 

دبیر کاروان زیر سایه خورشید استان گلستان ابراز داشت: در سال های گذشته سه کاروان از خادمان رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید در استان گلستان وجود داشت که امسال به دلیل شیوع کرونا تنها یک کاروان خواهیم داشت و برنامه ها نیز به صورت محدودیت برگزار می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار