قهرمان ملی کاراته گلستان گفت: قصد دارم سال آینده در لیگ جهانی مراکش و رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کنم.

قهرمان ملی کاراته استان گلستان: سال آینده در انتخابی المپیک شرکت می‌کنم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، حدود چهار ماه از شیوع کرونا می‌گذرد و این ویروس موجب تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های ورزشی شد و ورزشکاران در شرایط متفاوتی تمرینات خود را برای آماده‌سازی و حضور در رقابت‌ها با بهتر شدن شرایط آماده می‌کنند.

"علیرضا هاشم‌زاده" قهرمان ملی کاراته استان گلستان و اهل شهرستان گنبدکاووس که در سال‌های اخیر عناوین ملی و فراملی زیادی در کارنامه خود ثبت کرده است، در دوران قرنطینه و محدودیت فعالیت‌های ورزشی تمریناتش را به‌صورت انفرادی پشت سر می‌گذارد.

قهرمان ملی کاراته استان گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: در این مدت به‌دلیل بسته بودن باشگاه‌ها مجبور بودم به‌صورت انفرادی در خانه تمرین کنم تا آمادگی جسمانی‌ام حفظ شود.

علیرضا هاشم‌زاده افزود: در خانه وزنه می‌زدم و تمرینات هوازی را در مکان‌های خلوت انجام می‌دادم، البته خانه مانند باشگاه نمی‌شود و فکر می‌کنم تا 40 درصد آمادگی بدنی‌ام حفظ شده است.

وی ادامه داد: برای تمرینات اختصاصی کاراته حریف تمرینی نداشتم و اصلاح تکنیک را با سرعت کمتر انجام می‌دادم تا از نظر ذهنی آماده باشم اما برای تمرینات سرعتی و انفجاری نیاز به حریف تمرینی است.

قهرمان ملی کاراته استان گلستان در رابطه با مسابقات پیش‌رو گفت: رقابت‌های کاراته لیگ جهانی مراکش و انتخابی المپیک قرار بود فروردین‌ماه برگزار شود که به‌دلیل شیوع کرونا در سراسر جهان یک سال به تعویق افتاد و قصد دارم سال آینده در این مسابقات شرکت کنم.

هاشم‌زاده اضافه کرد: تکلیف رقابت‌های سوپرلیگ کاراته کشور هم هنوز مشخص نیست، این رقابت‌ها تا نیم فصل برگزار شده و به همراه تیم پاس قوامین شرایط خوبی در جدول داریم.

وی ادامه داد: رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کاراته هم قرار بود اردیبهشت‌ماه برگزار شود که این مسابقات هم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و زمان برگزاری آن مشخص نیست.

قهرمان ملی کاراته استان گلستان به احتمال آسیب‌دیدگی ورزشکاران در این شرایط اشاره و خاطرنشان کرد: به‌طور قطع تمرین در دوران قرنطینه مانند تمرین در حالت عادی نیست و آمادگی ورزشکاران مانند گذشته نخواهد بود به همین دلیل زمانی که در مسابقات حضور یابند و به حالت انفجار برسند احتمال آسیب‌‍دیدگی افزایش پیدا خواهد کرد.

هاشم‌زاده یادآور شد: تمرین بدون مربی و حریف تمرینی بسیار سخت است و لغو شدن مسابقات هم لطمه بزرگی به ورزش و ورزشکاران زده است.

وی تاکید کرد: ما ورزشکاران باید صبور باشیم تا این وضعیت تمام شود زیرا هر چقدر ورزش و حضور در مسابقات مهم باشد از سلامتی خودمان و اطرافیان مهم‌تر نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار