تولید کنندگان صنایع ساختمانی در گفت وگوی با گلستان24؛

کمبود مواد اولیه باعث شده برخی از تولید کنندگان با یک سوم ظرفیت خود مشغول به کار باشند.

مشکل اصلی تولیدکنندگان تهیه ی مواد اولیه است/برخی قوانین داخلی موجب اختلال در مسیر تولید می شود

به گزارش گلستان24؛در نمایشگاه صنعت ساختمان که هفته گذشته در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برگزار شد،ده ها شرکت تولید کننده داخلی لوازم باکیفیت ساختمانی حضور داشتند.

خبرنگار ما نیز با حضور در غرفه چند شرکت که در زمینه تولید لوازم برقی و لوله کشی ساختمان فعالیت داشتند از مشکلات پیش روی این شرکت ها گزارشی تهیه کرده است.

مدیر فروش یکی از شرکت های تولید کننده تابلو های صنعتی در استان اصفهان در رابطه با مشکلات پیش روی تولید به خبرنگار ما گفت:مهمترین مشکلی که ما در حال حاضر با آن روبرو هستیم نبود مواد اولیه است.

وی اظهار کرد:شرکت ما برای پیش برد کار وتولید نیاز به "ic"هایی دارد که تنها در چند کشور جهان تولید می شود و بدست  آوردن این قطعات در شرایط تحریم بسیار سخت است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه قوانین داخلی مشکلات زیادی را برای تولید کننده ایجاد می کند،تصریح کرد:ما با سختی فراوان قطعات خود را از خارج کشور تامین می کنیم و وقتی قطعات به داخل کشور میرسد مدت زیادی در انبار های گمرگ می ماند و کارهای زیادی باید انجام شود تا بتوان این قطعات را ترخیص کرد.

مدیر فروش این شرکت،با اشاره به اینکه ایران بزرگترین تولید کننده مس است،خاطرنشان کرد:ما برای خرید مس جهت تهیه سیم وکابل دچار مشکل هستیم وهر روز قیمت مس که تولید داخل است مانند دلار خارجی تغییر قیمت می دهد. 

او ادامه داد:وقتی که ما در کشور مس تولید می کنیم چرا باید قیمت هر روز در بازار تغییر کند وافزایش قیمت های غیر معقول داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که باید در سال 98 رونق تولید در دستور کار مسئولین قرار بگیرد،تصریح کرد:متاسفانه به علت همین مشکلات کارخانه ما با یک سوم ظرفیت خود در حال فعالیت است.

تکنسین فروش یک از شرکت های تولیدکننده لوله واتصالات پلی پروپیلن  از استان یزد نیز با گلایه از عدم نظارت و مدیریت صحیحی در صنایع،خاطرنشان کرد:تولید ما بستگی به وجود مواد اولیه دارد اگر مواد اولیه باشد کارخانه کار می کند واگر نباشد کار تعطیل است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه ساخت لوله از صنایع پتروشیمی تامین می شود،یادآور شد:پتروشیمی ها مواد اولیه کافی به ما نمیرسانند،یک روز مواد هستد وممکن است یک روز نباشد.

این تولید کننده ضمن اشاره به رانت خواری در بازار پتروشیمی،تصریح کرد:به طور مثال پتروشیمی به ما 20 تن مواد می دهد ولی همان مواد را روز دیگر در بازار تهران اگر 100تن هم بخواهید با نرخ بالاتر می توانید تهیه کنید.

وی با بیان اینکه بازار مصرفی لوله واتصالات کشور تماما داخلی است،خاطرنشان کرد:به علت اینکه محصولات ما نسبت به محصولات خارجی کیفیت بهتر و قیمت کمتری دارند شرکت های خارجی توان رقابت در بازار داخلی کشور را ندارند .

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار