دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت که اقدامات راهگشا برای رفع نگرانی سهامداران مجتمع پتروشیمی گلستان آغاز شده و به زودی طرح‌هایی برای فعال کردن این واحد صنعتی اجرا می‌شود.

روزهای خوب در انتظار سهامداران پتروشیمی گلستان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدرضا حسینی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در این طرح تلاش می شود تا با مدیریت جدید، مجتمع پتروشیمی گلستان احیا و راه اندازی شود.

وی همچنین بر رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در مدیریت مجتمع پتروشیمی گلستان تاکید کرد.

ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در سفر اسفند سال ۸۴ رییس جمهوری وقت به استان مصوب شد و سال ۸۶ هم ساخت آن آغاز شد اما تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.

مردم از پذیره نویسی ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در آبان ۸۵ استقبال گسترده ای داشتند و افزون بر ۹۴ هزار نفر سهام این شرکت را خریدند اما با گذشت سال ها، هنوز چراغ مجتمع پتروشیمی گلستان در خاموشی به سر می برد و مردم در یاس و ناامیدی و انتظار برای صنعتی شدن استان و کسب درآمد هستند.

پرونده پولشویی در گلستان

دادستان مرکز گلستان در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده پولشویی سال ۹۸ در این استان گفت: رسیدگی به این پرونده در مرحله کارشناسی قرار دارد که یک متهم بازداشت شده و یک متهم هم تحت تعقیب است.

به گفته حجت الاسلام حسینی، بخشی از اموال شناسایی در این پرونده، قبل از صدور حکم به برگردانده شد.

هادی هاشمیان رییس دادگستری کل گلستان نیز گفت: در این پرونده تاکنون ۳۰ کیلوگرم طلا و ۴۰ هزار میلیارد ریال سهام کشف و توقیف شده ، چهار دستگاه خودرو به ارزش۱۵۰ میلیارد ریال و بیش از ۱۰ دستگاه ساختمان در گرگان، ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی در کشورهای قبرس و افغانستان و ۱۰۰ دستگاه خودرو سبک شناسایی شده است.

حل مسایل زیارت گرگان فرااستانی پیگیری می شود

دادستان مرکز گلستان گفت : مسایل و مشکلات ساخت و ساز منطقه زیارت شهرستان گرگان به صورت فرااستانی در حال پیگیری بوده و به زودی اعضای کارگروه آن به این استان سفر خواهند داشت.

حجت الاسلام حسینی افزود: برای حل زیارت گرگان، ۱۲ بند پیشنهاد به کارگروه فرا استانی ( در تهران) ارایه شده است.

وی تاکید کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با موضوع ساماندهی ساخت و سازهای محور زیارت سال ۹۵ مصوبه ای هفت بنده داشت که این مصوبه نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش ایرنا مستند به آمار دستگاههای ذیربط گلستان در روستای زیارت بیش از هزار و ۵۰۰ خانه غیرمجاز ساخته شده و ساخت آنها مربوط به قبل از دهه ۷۰ شمسی است.

ساختمان‌های تا ۱۰ طبقه در داخل دره‌های باریک، احداث آپارتمان‌ در دامنه کوه‌های مشرف به روستا، تخریب چشمه سارها و آبشخور حیات وحش، تجاوز به حریم راه و رودخانه دایمی و تجاوز به حریم منطقه حفاظت شده جهان نما و تغییر کاربری زمین های کشاورزی به مسکونی نمونه‌ای از تخریب و دست اندازی شتابان به منابع طبیعی و محیط زیست روستای زیارت است که به چشم اندازی تکراری برای اهالی منطقه تبدیل شده است.

دادستان مرکز گلستان معتقد است: تجاوزهای صورت گرفته در منطقه زیارت گرگان بیشتر به خاطر مشخص نبودن اراضی ملی و مستثنیات بوده که با اجرای طرح حد نگاری ، وجود این مشکل در آینده حل خواهد شد.

وی افزود: دستگاه های مرتبط ملزم شده اند که طرح حد نگاری را انجام دهند.

به گفته وی اکنون پلیس انفال با حضور دستگاه های مرتبط فعال بوده و با ساخت و ساز های غیرمجاز جدید برخورد قانونی می شود.

روستای گردشگری زیارت با ۴۷۸ واحد مسکونی روستایی از آبشار، چشمه آبگرم، رودخانه، امامزاده و همچنین بافت قدیمی و تاریخی برخوردار است.

حجت الاسلام حسینی  در خصوص وضعیت رسیدگی به پرونده گندم آلوده در گنبدکاووس، گفت: این پرونده که مربوط به سال ۹۸ بوده، اکنون در مرکز استان در حال رسیدگی است.

۳۱ مرداد ۹۸، هادی هاشیمان رییس کل دادگستری گلستان از کشف مقدار ۲۰۰ تن گندم‌ آلوده به خاک و فضولات حیوانی در ۱۴ کامیون در گنبدکاووس و دستگیری ۹ نفر از کارکنان مجموعه اداره غله و سیلوی این شهرستان خبر داده‌ بود؛ ضمن اینکه در این ارتباط یک واحد مرغداری و انبار آن با هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی شناسایی شد.

وی در خصوص پرونده سیل سال ۹۸ نیز افزود: سازمان بازرسی گزارش آن را ارسال کرده که تا آخر ماه بازپرسی تصمیم می گیرد و کیفر خواست به دادگاه می رود.

مجموع خسارت وارده به گلستان در سیل سال قبل ۴۸ هزار میلیارد ریال اعلام شد که خسارت به ۱۷ هزار و ۸۰۰ خانه، آسیب به مزارع محصولات استراتژیک مثل گندم، جو و کلزا، صدمه دیدن زیرساخت‌های حمل و نقل، کاهش ۴۰ درصدی گردشگری نسبت به سال گذشته، خسارت کلی ۱۰۰ واحد صنعتی و بیکاری حداقل سه هزار نفر و در آسیب‌های وارده به جمعیت عشایر، تبعات ناشی از عدم آمادگی و ناسازگاری با رخدادهای طبیعی بود که تنها در چند هفته ابتدایی سال هزینه‌ای حدود ۷۱ درصد بودجه ۶۷ هزار میلیارد ریالی سال جاری استان را به بار آورد.

یکم تا هفتم تیرماه هفته قوه قضائیه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار