فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما در روزهای پیش رو، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای پیشگیری از آتش‌سوزی احتمالی به حالت آماده‌باش در آمدند.

به خط شدن نیروها برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب یاراد بزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان گلستان بیشترین جنگل‌های سوزنی برگ کشور را دارد و این جنگل‌ها در ماه‌های گرم سال مانند انبار باروت هستند و با کوچک‌ترین جرقه شعله‌ور می‌شوند.

وی افزود: وجود ۶۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک بین زمین‌های زراعی و جنگلی در استان، احتمال سرایت آتش از زمین‌های زراعی به جنگل و بروز آتش‌سوزی‌های وسیع در این عرصه‌ها را زیاد کرده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان بیان کرد: به همین منظور، ایجاد آتش‌بُر در نقاط حساس و مستعد آتش‌سوزی در استان در دستور کار قرار گرفته تا جلوی سرایت آتش به جنگل گرفته شود.

بزی با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان طبق عادت دیرینه پس از برداشت محصول کاه و کلش‌های باقیمانده را آتش می‌زنند، یادآور شد: کشاورزان دقت داشته باشند که طبق ماده ۲۰ هوای پاک، آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب می‌شود و مجازات آن ۶ ماه تا ۲ سال حبس است.

وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما در روزهای پیش رو، گفت: در این شرایط احتمال وقوع آتش‌سوزی در سطح مراتع و جنگل‌ها به‌ویژه جنگل‌های سوزنی برگ وجود خواهد داشت. به‌منظور پیشگیری و مقابله با حریق احتمالی، نیروی یگان حفاظت و سایر نیروهای طرح جنگل‌داری برای حفاظت از جنگل‌ها به خط شده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار