رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه در برخورد با فساد تعارف نداریم از برخورد با دو تن از کارمندان متخلف دادگستری استان خبر داد و گفت: این افراد از دادگستری منفک شدند.

برخورد با دو کارمند مختلف دادگستری گلستان/ اعلام شماره همراه رئیس‌کل‌دادگستری گلستان برای دریافت گزارش مردمی درباره فساد اداری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در جلسه شورای قضایی استان گلستان اظهار کرد: در دوره تحول دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری و کاهش پرونده های مسن از مباحث مهمی است که با کمک  دستگاه های عضو شورای قضایی برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.
وی با اشاره به آغاز بازبینی پرونده مددجویان زندان‌های استان تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده در کمتر از یک ماه، 933 زندانی در قالب دستورالعمل ابلاغی رئیس قوه قضاییه آزاد شدند.

* صدور بیش از 4 هزار رای جایگزین حبس در محاکم گلستان/ تشکیل 5 هیئت برای کاهش پرونده‌های مسن در استان گلستان
هاشمیان صدور بیش از 4 هزار رای جایگزین حبس را از دیگر تلاش‌های قضات استان برای کاهش تعداد زندانیان برشمرد.
 رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل پنج هیئت برای کاهش پرونده‌های مسن در استان خبر داد و افزود: اعضای  این هیئت‌ها در نشست با قضات سراسر استان پرونده‌های مسن را بررسی و بازبینی می‌کنند که در کمتر از یک ماه با تلاش این هیئت‌ها 500 پرونده مسن تعیین تکلیف شد.
رئیس کل دادگستری گلستان به تلاش‌ها برای مبارزه با فساد اداری هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر تقویت اقدامات نظارتی، ظرفیت‌های مردمی را نیز پای کار آورده‌ایم.

* استقبال گلستانی از اعلام شماره همراه رئیس کل دادگستری گلستان در اعلام مفسادان اداری/ کارمندان متخلف دادگستری گلستان از دادگستری منفک شدند
وی افزود: به تازگی شماره همراه 09111756114 را برای دریافت گزارش‌های مردمی درباره فساد اداری اعلام کرده‌ایم که دست کم روزانه 80 پیام به این شماره ارسال می‌شود.
هاشمیان گفت: پیامک‌ها را پس از بررسی به سازمان بازرسی و بخش‌های نظارتی برای پیگیری ارسال و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در برخورد با فساد تعارف نداریم از برخورد با دو تن از کارمندان متخلف دادگستری استان خبر داد و گفت: این افراد از دادگستری منفک شدند.
رئیس سازمان بازرسی گلستان هم در این جلسه گزارشی از عملکرد این سازمان برای پیشگیری و مبارزه با فساد اداری ارائه کرد و گفت: امسال 220 پیشنهاد برای اصلاح فرآیندهایی که منجر به فساد در دستگاه‌ها می‌شود به اداره‌ها ارسال کرده‌ایم.
حاجی‌مشهدی افزود: این پیشنهادها ضمانت اجرایی دارد و اگر دستگاهی این اصلاحیه‌ها را لحاظ نکند با آنان برخورد می‌شود.

* گزارش ۳۵۰ صفحه اداره کل بازرسی گلستان در خصوص سیل ابتدای سال با بیش از ۲ هزار صفحه مستندات تحویل دستگاه قضایی شد
وی درباره پرونده سیل استان هم گفت: این گزارش با چند ماه کار کارشناسی در ۳۵۰ صفحه با بیش از ۲ هزار صفحه مستندات به دستگاه قضایی ارسال شده است و در حال رسیدگی است.
علی‌اصغر رنجبر مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان هم در این جلسه از آغاز استفاده از پابندهای الکترونیکی خبر داد.
جلسه شورای قضایی استان با هدف هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو برای بهبود خدمت‌رسانی به مردم در اداره کل بازرسی استان برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار