جعفری گفت: از نیمه دوم خرداد در برخی از شهرستان ها تقریبا میزان بستری بیماران با علائم ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است.

افزایش بیماران کرونایی از نیمه دوم خرداد در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» صبح امروز (یکشنبه یکم تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از نیمه دوم خرداد در برخی از شهرستان ها تقریبا میزان بستری بیماران با علائم ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: برای تعیین وضعیت شهرها نسبت به ویروس کرونا فرمول جدیدی ارائه شده است و در طبقه بندی شهرستان ها میزان بستری با تست مثبت، تست منفی و میزان بیمارانی که بستری شدند و غیره در بازه سه هفته ای در نظر گرفته شده است و وضعیت سفید، زرد و قرمز برحسب آن مشخص می شود.

 

جعفری تاکید کرد: براساس این فرمول در سه هفته اخیر اگر  4.25 بیمار به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت شهر در روز بستری شده باشند وضعیت آن شهر قرمز اعلام می شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به این فرمول شهرهای  آق قلا، بندرترکمن، بندرگز، کلاله، گالیکش و گنبد کاووس در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: مشاغل را نمی توانیم تعطیل کنیم ولی باید پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و براساس ارزیابی انجام شده در پایانه های مسافربری 44 درصد، بانک ها 80 درصد و دفاتر پیشخوان زیر 60 درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار