جعفری تاکید کرد: مردم استان گلستان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از تجمع در فضاهای بسته خودداری کنند.

خودداری مردم از تجمع در فضاهای بسته/ مبتلایان کرونا در اسفند و فروردین دوباره بیمار می شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ناهید جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به شیوع مجدد ویروس در سطح استان، 5 شهر گنبدکاووس، بندرترکمن، آق قلا، مراوه تپه و بندرگز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر دو شهر کردکوی و گمیشان در وضعیت سفید قرار دارند، افزود: دیگر شهرهای استان نیز وضعیت زرد دارند.

 

وی با اشاره به اینکه تجمع مردم در فضای بسته بالاترین ریسک را به همراه دارد، تاکید کرد: مردم از تجمع در فضاهای بسته، مراسم های عزاداری در مساجد و عروسی در فضاهای بسته خودداری کنند.

 

جعفری خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه وضعیت استان گلستان خوب شده بود مردم بدون رعایت مسائل بهداشتی در تجمعات و اماکن عمومی حاضر شدند که این مسئله منجر به شیوع مجدد ویروس کرونا شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص مبتلا شدن 57 درصد مردم گرگان به ویروس کرونا، اظهارداشت: در حال حاضر این افراد مبتلا یک ایمنی موقت پیدا کردند و ممکن است افراد مبتلا به کرونا در اسفند و فروردین دوباره بیمار شوند.

 

وی افزود: تاکنون مقاله و رفرنس معتبری برای ایمنی کرونا گزارش نشده است و نمی توان با اطمینان در مورد این مسئله نظر داد.

 

جعفری، خستگی، بی حالی، ضعف عضلانی و برخی از مسائل گوارشی همچون اسهال و استفراغ را از علائم کرونا برشمرد و گفت: تمامی بیماران با تابلوی بیماری حاد تنفسی بستری می شوند تا با انجام آزمایش وضعیت بیماری کرونای آنها مشخص شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: مردم اصول بهداشتی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند و از حضور در تجمعات و بازارهای هفتگی خودداری کنند.

 

به گفته وی، پاساژها، مغازه ها و ادارات پر تردد از اماکن با ریسک بالاست که در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی ممکن است محدودیت ها اعمال شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار