برداشت چغندر قند به صورت مکانیزه در کلاله؛ با استفاده از کمباین مخصوص آغاز شد.

آغاز برداشت چغندر از مزارع کلاله/ پیش بینی برداشت ۲۶ هزار تن چغندر در کلاله

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، علی علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی کلاله در حاشیه بازدید از مزارع در حال برداشت چغندرقند در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: این کماین مکانیزه با افزایش سرعت در برداشت؛ علاوه بر برگ زنی اقدام به جدا سازی چغندر از بستر خاک مزرعه کرده؛ سپس در خود کمباین انبار و مستقیم  کامیون حمل را بارگیری می کند.

وی به سطح زیر کشت این محصول در مزارع شهرستان کلاله اشاره کرد و افزود: امسال در کلاله 405 هکتار چغندر قند کشت شد؛ که در مقایسه با پارسال بیش از پنج برابر شده است.

وی گفت: پارسال در کلاله 78 هکتار چغندرقند کشت شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله در ادامه گفتگو به مزیت های کشت جغندرقند پرداخت و اظهار داشت: بعنوان کشت وجینی علاوه بر منفعت در کنترل علف های هرز؛ بعنوان تناوب کشت در مزارع نیز ارزشمند است.

علیزاده افزود: با توجه به مصرف کم آب این محصول و درآمد بسیار خوب برای کشاورزان، می توان بعنوان کشت جایگزین شالی به زارعین توصیه کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله میانگین عملکرد چغنرقند را در هر هکتار "65 تن" اعلام کرد و گفت: امسال قیمت تضمینی هر کیلو چغندر قند 590 تومان اعلام شده است؛ که با توجه به مشخص شدن عیار متغیرخواهد بود؛ ضمن اینکه علاوه بر بسته های حمایتی مثل تحویل شکر، کنستانتره و غیره هر کیلو یکصد تومان کرایه حمل نیز تعلق می گیرد.

وی در پایان گفت: پیش بینی می شود امسال در کلاله تولید چغندر قند به 26 هزار تن برسد؛ این در حالی است که پارسال تولید این محصول به حدود 5 هزار تن رسید.

لینک مشاهده کلیپ

ارسال نظر

آخرین اخبار