استاندار گلستان:

حق شناس گفت: اگر می خواهیم معیشت کشاورزان گلستان بهبود پیدا کند باید قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند.

بهبود معیشت کشاورزان گلستانی در گرو افزایش قیمت های خرید تضمینی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (چهارشنبه 4 تیر) در همایش نقش جهاد کشاورزی در تحقق گام دوم انقلاب اظهار کرد: معیشت نیز هم تراز امنیت و سلامت در جامعه نقش دارد.

 

استاندار گلستان بابیان اینکه امروز در کشور نفت نمی فروشیم و اگر نیز نفت به فروش می رسد بسیار اندک است، ادامه داد: به طور میانگین در هر سال بیش از 50 میلیارد دلار می توانستیم از نفت درآمد ارزی داشته باشیم و دو سال گذشته 100 میلیارد دلار درآمد ارزی را از دست دادیم.

 

حق شناس ابراز داشت: امروز اگر  300 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا می کرد سد نرماب به پایان می رسید که معادل سه سد موجود در استان است که با افتتاح آن پیشگیری از قالب سیل ها استان اتفاق می افتاد و بخش عمده ای از جامعه از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شدند.

 

وی بابیان اینکه کل کشور در بخش کشاورزی سال خوبی را سپری می کند، افزود: میزان خرید تضمینی گندم در استان گلستان به 800 هزار تن و خرید تضمینی کلزا به 85 هزار تن رسیده است.

 

استاندار گلستان بابیان اینکه بیش از 240 هزار تن گوجه فرنگی در استان گلستان برداشت خواهیم کرد، افزود: مشکلاتی به دلیل بسته شدن مرزها در بخش قیمت محصولات کشاورزی رقم خورد و در روز گذشته 30 واگن از طریق مرز ریلی به کشور ترکمنستان صادر شد و امیدواریم که صادرات از استان تداوم داشته باشد.

 

وی بابیان اینکه در سال گذشته پنج میلیون و 500 هزار تن محصولات کشاوزی در گلستان تولید شد، بیان کرد: اگر می خواهیم معیشت کشاورزان گلستانی بهبود پیدا کند باید قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: دو میلیون هکتار اراضی استان گلستان وجود دارد که 670 هکتار زمین های کشاورزی است و بخش عمده آن بکر باقی مانده است.

 

حق شناس بیان کرد: در مقیاس استانی همه محصولات ما به صورت خام عرضه می شود و اگر بتوانیم صنایع تبدیلی را افزایش دهیم درآمد استان افزایش پیدا می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار