مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: ۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی موقوفه گلستان بستر خوبی برای ایجاد کشت های نوین و ایجاد درآمد پایدار است.

اراضی موقوفه گلستان بستری برای درآمد پایدار و محرومیت زدایی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: یکی از اهداف چشم انداز توسعه کشور توجه به الگوی کشت های نوین و دانش بنیان است که هم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و هم در اسناد بالادستی کشور مطرح شده است.

وی با بیان اینکه گلستان ظرفیت بالایی در این زمینه دارد، افزود: با مشورت با متخصصان اهل فن در گلستان به منظور ایجاد درآمد مالی پایدار برای اماکن مذهبی، کشت گیاهان دارویی مانند سیاه دانه در دستور کار قرار گرفت و ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه گلستان بستر خوبی برای این کار است.

سلیمانی فرد اضافه کرد: بخش اعظم این اراضی در کنار مساجد و اماکن مذهبی است و می تواند به تولید استان و کشور، ایجاد درآمد برای خانوارهای گلستانی و کارآفرینی و همچنین کمک به توسعه گلستان کمک کند.

وی تأکید کرد: این امر می تواند پشتوانه ای برای برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، دینی و مذهبی برای خدمات و محرومیت زدایی باشد.

سلیمانی فرد با اشاره به کشت سیاه دانه، بیان کرد: امیدواریم در فازهای بعدی صنایع تبدیلی این محصول را در استان ایجاد کرده و خام فروشی را به حداقل برسانیم تا ارزش افزوده آن در استان باقی بماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: طرح‌های دیگری مانند تجهیز بقعه های مذهبی به پنل های خورشیدی را در دستور کار داریم که در فاز اول ۱۰۰ تجهیز شده و یک میلیارد تومان برای اماکن مذهبی درآمد پایدار ایجاد شد.

وی بیان کرد: پرورش ماهیان سردابی و گرمابی، ایجاد گلخانه های کوچک و طرح‌های زنبورداری از دیگر پروژه‌های در دست اقدام اوقاف استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار