مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که با اجرای طرح آماده‌سازی شغلی و فراهم‌کردن زمینه آموزش، پارسال ۱۱۱ معتاد بهبودیافته مراکز درمانی این استان مشغول به‌کار شدند.

۱۱۱ معتاد بهبودیافته گلستانی مشغول به‌کار شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ ابراهیم غفاری روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: اجرای این طرح محدودیتی ندارد و همه  معتادان بهبود یافته مراکز درمانی این اداره کل در صورت علاقمندی به اشتغال، به کمیته آماده سازی شغلی معرفی شده و می توانند صاحب شغل و درآمد پایدار شود.

وی بیان کرد: معتادن بهبود یافته و فاقد شغل برای برخورداری از طرح آماده سازی اشتغال، یک سال پس از گذراندن مراحل بهبودی با طی کردن دوره آموزشی، از تسهیلات اشتغال برخوردار می شوند.

به گفته وی پارسال ۴۸۲ نفر از معتادان بهبود یافته در گلستان از طرح آماده سازی شغلی این اداره کل استفاده کردند که ۱۰۳ نفر به صورت خویش فرما و هشت نفر دیگر به عنوان کارفرمایی مشغول به کار شدند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان چندی قبل به خبرنگار ایرنا گفته بود : آماده سازی شغلی برای معتادان بهبود یافته در استان یکی از طرح های مهم به شمار می رود و پیمانکار یا صاحبان واحد تولیدی که اقدام به جذب معتاد بهبود یافته کنند، وام ارزان قیمت و بلندمدت به ازای هر فرد دریافت خواهند کرد.

به گفته محمودرضا روحانی‌فر، پیمانکار یا صاحب واحد تولیدی برای جذب معتادان بهبود یافته محدودیت ندارند.

مدیرکل بهزیستی گلستان در ادامه به فعالیت مراکز ترک اعتیاد در استان پس از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: پذیرش افراد در مراکز ترک اعتیاد شهرستان های دارای وضعیت سفید و زرد شیوع ویروس کووید ۱۹ در استان مطابق رعایت پروتکل بهداشتی از سر گرفته شده است.

پذیرش افراد معتاد در مراکز ترک اعتیاد گلستان از اسفندماه پارسال به علت گسترش کرونا متوقف شده بود.

۴۱ مرکز اقامتی میان مدت برای ترک اعتیاد، ۶۱ مرکز به صورت سرپایی و درمان اعتیاد، ۳۲ موسسه غیردولتی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، پنج مرکز سیار خدمات گذری و یک کمپ ماده ۱۶ در استان زیر نظر بهزیستی گلستان فعال است.​

ارسال نظر

آخرین اخبار