مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: بقاع متبرکه با بسط فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ظرفیتی برای مقابله با آسیب های اجتماعی هستند.

بقاع متبرکه ظرفیتی برای حل معضلات اجتماعی هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در خصوص روز ملی تکریم امامزادگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گلستان، مردمی دین باور، متدین و ولایتمدار داشته و بیش از سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی و ۱۲۳ آستان مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه که نماد تقید و ولایتمداری هستند، در استان وجود دارد.

وی افزود: با وجود اینکه استان نوپا است اما به دلیل فرهنگ و اصالت بالای آن، تعداد موقوفات در گلستان قابل توجه بوده و استان در زمره چهار استان اول کشور است.

سلیمانی فرد ادامه داد: وحدت مثال زنی فرق و مذاهب اسلامی و همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام مختلف در استان همه در پرتو ولایت است.

وی بیان کرد: ما هم برای توسعه و عمران سخت افزاری اماکن متبرکه و هم برای بسط فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی تلاش می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: یکی از این اقدامات در زمان شیوع کرونا اتفاق افتاد و شاهد حضور همه خیران و واقفان و غیره در عرصه‌های بهداشتی، معیشتی و غیره بودیم و اماکن مذهبی به قرارگاه همدلی تبدیل شد.

سلیمانی فرد اضافه کرد: در سیل ۹۸ هم آستان های مبارک امامزادگان خدمت رسانی کرده و این سیاست خدمت رسانی همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر توسعه نرم افزاری به ویژه فعالیت‌های اجتماعی، تصریح کرد: می‌توان در زمینه محرومیت زدایی، اشتغال و کارآفرینی، ازدواج جوانان و غیره تلاش کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: دو سال پیاپی است که قریب هزار نفر از خدام را بیمه تکمیلی کردیم و هم اکنون هم با تفاهم نامه با استانداری حدود ۴۰۰ نفر از خدام از مسکن برخوردار خواهند شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار