مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: ۱۲۸ عنوان برنامه طی هفته وقف در گلستان اجرا می شود.

۱۲۸ عنوان برنامه طی هفته وقف در گلستان اجرا می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: از چهارم آبان هفته وقف شروع شده و برنامه های مختلف فرهنگی، تبلیغی، ترویجی، قرآنی و غیره را در استان خواهیم داشت.

وی افزود: بیش از ۱۲۸ عنوان برنامه در مرکز استان و شهرستان ها تدارک دیده شده که می توان به پروژه های عمرانی، خدماتی و رفاهی اشاره کرد.

سلیمانی فرد ادامه داد: زنگ انشاء وقف به صورت متمرکز با هماهنگی آموزش و پرورش و با هدف آشنایی بیش از پیش دانش آموزان در مدارس استان نواخته خواهد شد.

وی گفت: نگاه مدیریت جدید سازمان اوقاف کشور استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های هر استان است و به دلیل این که گلستان ظرفیت بالایی در گردشگری دارد اقداماتی در همین زمینه انجام شده و سه افتتاحیه متمرکز را خواهیم داشت.

سلیمانی فرد عنوان کرد: برای تأمین زیرساخت های عمرانی و فرهنگی ۲۶ پروژه عمرانی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع و بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان و با اشتغال دو هزار و ۲۹ نفر در مناطق محروم به سرانجام رسیده است.

وی اضافه کرد: ۲۱ پروژه در حوزه بازآفرینی شهری و احیا بافت های تاریخی و تکایا با همراهی مسئولان استان انجام شده که بالغ بر هشت میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

سلیمانی فرد بیان کرد: افتتاح چند پروژه عمرانی در موقاف بزرگ با اعتبار ۹ میلیارد تومان توسط اوقاف و آورده ۳۲ میلیارد تومانی سرمایه گذاران انجام شده که می توان به بزرگترین مجتمع تجاری و خدماتی گرگان واقع در چاله باغ اشاره کرد که ۱۰۲ باب تجاری و خدماتی با اشتغال ۲۰۰ نفری ایجاد کرده است.

وی با بیان این که ارزش افزوده این اقدامات به موقوفات برمی گردد، گفت: گلستان چهارمین استان کشور در زمینه تعدد موقوفات است و پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه و قریب به ۶۷ هزار رقبه وقفی در استان وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار