در صحن شنبه 7 تیر ماه شورای شهر گرگان پیشنهاد تقدیر از برخی پرسنل شورا و شهرداری به جهت قرار گرفتن گرگان در بین 12 شهر پایلوت دوستدار کودک در کشور از سوی یونیسف در صحن بعدی شورا توسط ریاست شورای شهر ارائه شد.

پیشنهاد تقدیر از خودی در سلسله تقدیر های صحن شورای شهر/ انتخاب گرگان به عنوان شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ دویست و سی و یکمین جلسه رسمی و علنی صحن شورای شهر گرگان به ریاست حمیدرضا اقاملایی و حضور اعضای شورا شهر،شهردارو مدیران شهری و همچنین نشست با خدام رضوی، خادمین و خادم یاران گرگانی برگزار شد.

در این جلسه نامه فرماندار گرگان در خصوص ساماندهی بهای خدمات عمومی حمل و نقل بار و مسافر درون شهری مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت که با ساماندهی نرخ پیشنهادی و اصلاح و اعلام قیمت های جدید برخی مسیر ها به رای گذاشته و تصویب شد.

در ادامه رئیس شورای شهر گرگان از قرار گرفتن شهرستان گرگان در بین 12 شهر پایلوت دوستدار کودک از سوی یونیسف در کشور خبر داد و پیشنهاد تقدیر از برخی پرسنل شورا و شهرداری را به این واسطه در صحن بعدی شورای شهر ارائه داد.

در ادامه مجید طاهری معاون شهرسازی و معماری شهرداری گرگان در خصوص انتخاب گرگان در بین 12شهر دوستدار کودک توضیح داد: ساختار شهر دوستار کودک زیر نظر حوزه معاونت شهرسازی در نظر گرفته میشود و در حال حاضر در فاز اول قرار  دارد که قرار بر این است تفاهم نامه ای با سازمان شهرداری ها و یونیسف منعقد شود که در صورت پیشبرد اهداف و فعالیت ها، شهر گرگان از تامین مالی یونیسف نیز برخوردار خواهد شد.

فائزه عبداللهی رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر نیز ضمن تاکید بر اینکه بایستی در تغییر افکار مردم نسبت به کودکان نیز تلاش کنیم گفت: بایستی از تجربیات بین المللی نیز در جهت ارتقاء این عنوان استفاده و از دیگر شهرهای دوستدار کودک بازدید شود.

در ادامه عبدالرضا داد بود شهردار گرگان نیز از عضویت شهر گرگان دراتحادیه جهانی شهرها و دولت های محلی خبر داد.

در ادامه صحن شورای شهر گرگان انتخاب شرکت حسابرس جهت حسابرسی سالهای 96،95 و 97 شهرداری گرگان و سازمان های تابعه مورد بررسی اعضاء شوراقرار گرفت.

علی اصغر یوسفی عضو شورای شهر در این خصوص گفت: در انتخاب حسابرس برای شهرداری بایستی سوابق کاری، مدیریت و نظم شرکت های حسابرسی مورد توجه قرار بگیرد و نباید از شرکت هایی که در گذشته عملکرد شاخصی نداشته اند در این خصوص استفاده کرد.

عبداللهی نیز در این خصوص گفت: حسابرسی در هر دوران از شورا باعث در دسترس بودن و امکان پاسخگویی اعضای همان دوره را فراهم میکند.

در نهایت پس از اظهار نظر اعضاء مقرر شد جلسه ایی با حضور 4 شرکت متقاضی حسابرسی تشکیل و  شرکت مورد نظر انتخاب شود.

پیشنهاد احداث بازارچه محلی در بافت تاریخی

در ادامه نامه ریاست کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر در خصوص احداث بازارچه های محلی در سطح شهر مطرح شد.

سید محمد مرتضوی ضمن تاکید بر اینکه احداث این بازارچه ها تاثیر بسزایی در معیشت بانوان دارد و باعث ایجاد جنب و جوش در محلات هدف میشود، پیشنهاد احداث یکی از این بازارچه ها را در محل بافت تاریخی ارائه داد.

در نهایت پس از اظهار نظر دیگر اعضا مقرر شد نامه احداث بازارچه برای بررسی و اجرا به شهرداری ارسال شود.

در پایان این جلسه از خدام رضوی حاضر در جلسه تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار