رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گرگان:

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این که خیابان امام خمینی (ره) به پیاده‌راه تبدیل می‌شود، گفت: اجرای این طرح در بودجه امسال شهرداری گرگان دیده شده است.

خیابان امام خمینی (ره) گرگان به پیاده‌راه تبدیل می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عملیات اجرایی پیاده راه خیابان امام خمینی(ره) گرگان در بودجه امسال  شهرداری دیده شده و قرار است تغییراتی در مشخصات مصالح کف خیابان اتفاق بیفتد.

وی افزود: منظور از پیاده راه این نیست که تردد خودروها ممنوع شود بلکه محیطی به وجود آمده تا در ساعات و روزهایی مشخص و تعطیل که کسب و کار در جریان نیست، فضای پیاده روی در اختیار مردم قرار بگیرد.

مرتضوی با بیان این که به جای آسفالت، خیابان سنگفرش می شود، تصریح کرد: خیابان امام(ره) در مجاورت بافت تاریخی قرار داشته و این اقدام در راستای احیای بافت تاریخی گرگان انجام می شود.

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: به دلیل اینکه بنا داریم فرهنگ پیاده روی را نهادینه کنیم، افزایش پارکینگ ها در این مسیر در دستور کار سازمان حمل و نقل شهرداری قرار داشته زیرا تعداد سفرهای درون بافت تاریخی افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: برنامه ای هم برای بافت تاریخی خواهیم داشت و در آن ممکن است عبور و مرور خودروها را در بخش هایی از بافت ممنوع کنیم.

مرتضوی تأکید کرد که مطالعات و پیوست های این طرح انجام خواهد شد و دسترسی هایی برای افراد در نظر گرفته می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار