رییس شبکه بهداشت و درمان آق قلا گفت که با وجود مشاهده مار در برخی نقاط سیل گیر و انباشته از آب شهر آق قلا، تاکنون فقط یک مورد گزش مار در این شهر و روستاهای اطراف آن گزارش شد.

آمار گزش خزندگان در مناطق سیل زده آق قلا اندک است

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر فیروزه ایگدری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: آمار گزش توسط مار در آق قلا اندک است و علاوه بر آن امکانات و آمادگی لازم برای درمان احتمالی مارگزیدگان به طور کامل در این شهرستان مهیا است.
وی گفت: خطر بیماری های عفونی، پوستی، اسهال، هپاتیت و مارگزیدگی مردم مناطق سیلزده این شهرستان را تهدید می کند و سیلزدگان باید مراقب این موارد باشند.
وی گفت: احتمال شیوع این بیماری ها با فروکش کردن سیل و گرم شدن هوا بیشتر می شود که شهروندان باید با رعایت توصیه های بهداشتی از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری نمایند.
ایگدری ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیمار ها محلول ضدعفونی برای پاکسازی سرویس بهداشتی، حمام و اتاق های به صورت رایگان در اختیار همشهریان قرار خواده گرفت .
وی اظهار داشت: برای پیشگیری از بیماری های عفونی، پوستی و اسهال، شهروندان ساکن مناطق سیلزده باید از آب بسته بندی شده و مواد غذایی سالم و بهداشتی استفاده کنند.
ایگدری افزود: تمامی مراکز درمانی و بهداشتی آق قلا با ظرفیت کامل آماده پذیرش و ارائه خدمات به بیماران است و به اندازه کافی دارو و ملزومات پزشکی در اختیار آنان قرار داده می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار