رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان مطرح کرد:

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان، از برنامه‌ریزی برای کشت 70 هزار هکتار کلزا در استان خبر داد.

کشت کلزا در 70 هزار هکتار از اراضی گلستان

به گزارش گلستان24، علی موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره کشت پائیزه کلزا در گلستان اظهار داشت: شت کلزا در استان گلستان آغاز شده و امسال برای کاشت کلزا در 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای کشت کلزا در استان تا پایان آبان است، افزود: پارسال کشاورزان گلستانی در 23 هزار هکتار کلزا کاشته بودند که 51 هزار تن محصول برداشت شد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان از کشاورزان خواست؛ بذر یارانه‌ای کلزا را از مراکز مجاز خریداری کنند.

موسی‌خانی هم چنین از پرداخت تسهیلات به کلزاکاران خبر داد و گفت: برای انجام مراحل کاشت تا برداشت به کلزاکاران در استان گلستان 3 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: دادن سموم علف‌کش، حشره‌کش و انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای به کشاورزان از دیگر برنامه‌های حمایتی جهاد کشاورزی برای گسترش کشت کلزا در استان گلستان است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: تهیه بذور باکیفیت و تولید بالاتر با یارانه و در کنار آن تهیه مقادیر لازم سموم مورد نیاز و حشره‌کش‌ها و کودها برای مقابله با آفات و بیماری‌ها از جمله برنامه‌های ما در فصل کشت است.

موسی‌خانی افزود: افزایش سطح زیرکشت دانه‌های روغنی پایداری غلات و تناوب کشت را به وجود می‌آورد و مواد مورد نیاز را برای غنی‌سازی خاک به‌وجود می‌آورد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با قیمت مناسب و خرید تضمینی، تولید بیشتر سطح زیر کشت دانه‌های روغنی دراستان افزایش یابد تا به مرحله خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار