مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: تاکنون دو میلیون تن محصول کشاورزی به وسیله ۱۰ هزار دستگاه ناوگان باری در گلستان جابجا شده است.

۲ میلیون تن محصول کشاورزی در گلستان جابجا شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی میقانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: بهار و تابستان فصل برداشت محصول کشاورزی بوده و تاکنون دو میلیون تن محصول کشاورزی به وسیله ۱۰ هزار دستگاه ناوگان باری در استان جابجا شده است.

وی افزود: این محصولات، شامل گندم، جو، باقلا، نخود، کلزا و غیره است که بخشی از آن مانند گندم فقط درون استان و بخشی مانند سیب زمینی به خارج از استان حمل و نقل می شود.

میقانی ادامه داد: اصلی ترین دغدغه ما این است که بتوانیم با توجه به نیاز استان، به تعداد کافی ناوگان حمل و نقل تأمین کنیم زیرا با توجه به زمان پیک برداشت محصولات، ممکن است در یک روز تقاضا به شکل صعودی بالا برود.

وی گفت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته و هماهنگی با استان های همجوار و تشکل های صنفی امسال مشکلات نسبت به سال های قبل، کاهش چشمگیری یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان بیان کرد: برخی از موضوعات حاشیه ای در مورد عرضه و تقاضا و سطح زیر کشت محصولات کشاورزی هم بر روی حمل و نقل تأثیرگذار می گذارد که به حوزه کشاورزی برمی گردد.

میقانی اضافه کرد: در سه سال گذشته، گلستان به قطب چغندرقند تبدیل شده و این بار باید به کارخانه های چغندر دیگر استان ها صادر شود، بنابراین ما باید در زمینه جابجایی این محصول برنامه ریزی کرده و هماهنگی های خاص داشته باشیم.

وی گفت: امروز (سه شنبه) مراجعه بیش از حد رانندگان را برای تمدید کارت هوشمند شاهد بودیم که با هماهنگی لازم به آن مهلت داده شد تا روزهای آینده به مراکز مورد نظر مراجعه کرده و کارت خود را تمدید کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار