خواسته های استاندار در دیدار با سه وزیر کابینه :

راه اندازی بورس در گلستان ، تهیه گوشی های هوشمند برای دانش آموزان محروم و تأمین تجهیزات بیمارستانی از جمله دستگاه سی تی اسکن از جمله محورهای دیدار روز گذشته استاندار با وزرای آموزش و پرورش ،اقتصاد و دارایی و بهداشت بود.

راه اندازی بورس در گلستان / تهیه گوشی های هوشمند برای دانش آموزان محروم / تأمین تجهیزات بیمارستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ هادی حق شناس استاندار گلستان روز پرکاری را پشت سر گذاشت و با سه وزیر دولت دیدار کرد.

دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی

حق شناس در دیدار با دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی بر لزوم حضور سرمایه گذاران خارجی در اجرای پروژه های استان که موجب رشد گلستان خواهد شد , تاکید کرد.

در این دیدار پیرامون وضعیت بانک ها و بیمه های استان گفتگو شد و استاندار گلستان خواستار نقش بیشتر بانک های دولتی و خصوصی در اجرای پروژه های اقتصادی استان گردید.

همچنین در این دیدار در خصوص اموال مازاد دستگاه های اجرایی استان گفتگو شد و مقرر شد اموال مازاد  دستگاه های اجرایی که در واقع اموال دولت محسوب می شوند به فروش برسند و در استان سرمایه گذاری شود.

لازم به ذکر است در این دیدار دکتر حق شناس گزارشی از درآمد ها و هزینه های مالیاتی استان ارایه کرد و مقرر شد دکتر دژپسند زمینه راه اندازی بورس در گلستان را بررسی و دستورات لازم را صادر کند.

گفتنی است در این دیدار استاندار گلستان خواهان حمایت وزیر امور اقتصادی از در مجمع تشخیص مصلحت نظام از منطقه آزاد اینچه برون گلستان شد.

دیدار با وزیر آموزش و پرورش

استاندار گلستان در دیدار با دکترحاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه 35 درصد از مدارس استان نیاز به مقاوم سازی و نوسازی دارند، خواستار توجه ویژه این وزارت خانه جهت تخصیص اعتبار به این بخش شد.

وی افزود: تخصیص اعتبار جهت اتمام پروژه های نیمه تمام جهت سال تحصیلی جدید، تکمیل فضاهای آموزشی نیمه مشارکتی و تکمیل پروژه های تخریب، بازسازی و تجهیز مدارس تازه تأسیس از نیازهای ضروری حوزه آموزشی استان است.

حق شناس با اشاره به احداث ساختمان اداری اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: این ساختمان که عملیات اجرایی آن از 10 سال پیش آغاز شده حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه با جابجایی بخش اداری این اداره کل، 45 کلاس درس به مجموعه آموزشی استان افزوده خواهد شد، برای اتمام، نیازمند تخصیص اعتبار ویژه از محل اعتبارات ملی هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به شرایط کرونایی کشور و در پیش بودن سال تحصیلی جدید، گفت: تعدادی از دانش آموزان استان در سال جاری به دلیل کمبود امکانات، امکان حضور در کلاس های درس مجازی را نداشتند و با توجه به احتمال ادامه این روند در سال تحصیلی جدید خواهشمند است تدابیر لازم برای تهیه گوشی های هوشمند برای دانش آموزان محروم و مستعد استان اتخاذ شود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان و ضرورت وجود اردوگاه های دانش آموزی، خواستار مساعدت های لازم جهت تکمیل سازه های اقامتی در اردوگاه آشوراده و مجتمع پذیرایی در اردوگاه توسکستان شد.

دیدار با وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

در ادامه پیگیری های مسائل و مشکلات استان، استاندار گلستان با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و پیرامون موضوعات حوزه بهداشت و درمان استان گفتگو کرد.

حق شناس در دیدار با دکتر نمکی، خواستار تأمین تجهیزات بیمارستانی از جمله دستگاه سی تی اسکن و همچنین لوازم بهداشتی از قبیل ماسک، گان و ... برای کادر درمانی استان شد.

استاندار گلستان همچنین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا، از وزیر بهداست خواست تا یکی از معاونان ایشان به منظور بررسی آخرین وضعیت درمانی و اقدامات صورت گرفته، در استان حضور یابد.

وزیر بهداشت نیز ضمن تشکر از گزارش استاندار گلستان، دستور مساعدت های لازم را صادر کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار