عابدی گفت: بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت های سیل در بخش های مختلف کادر سازی شده است.

۳۶۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت های سیل گلستان هزینه شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «قدرت الله عابدی» امروز (چهارشنبه 11 تیر) در گفتگو خبری اظهار کرد: از روز نخست سیل با انجام بازدید نسبت به ارزیابی خسارت در بخش های مختلف اقدام شد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ادامه داد: با اطلاعاتی که از دستگاه های اجرایی دریافت کردیم توانستیم برآورد اولیه خسارت سیل را در 6 فروردین به تهران اعلام کنیم.

 

عابدی بیان کرد: براساس برآورد کارشناسان چهار هزار و 900 میلیارد تومان سیل به بخش های مختلف استان خسارت وارد کرده است.

 

وی افزود: پیگیری های متعددی انجام شد که بخشی از اعتبارات تملک و بخشی نیز تحت عنوان تسهیلات ارزان قیمت در حوزه مسکن، معیشت، واحدهای صنعتی و گردشگری برای جبران خسارت های به وجود آمده از سیل رقم بخورد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ابراز داشت: حدود بیش از سه هزار و 600 میلیارد تومان مجموعه اعتبارات و تسهیلاتی بود که به استان برای جبران خسارت های سیل ابلاغ و در بخش های مختلف کادرسازی شد.

 

عابدی تاکید کرد: اقداماتی که در قرارگاه بازسازی و نوسازی استان گلستان صورت گرفت باعث شده است که استان از نظر پیشرفت فیزیکی در بین استان های سیل زده  پیشتاز باشد.

 

وی تاکید کرد: در حوزه بنیاد مسکن و جبران خسارت های سیل در این بخش حدود 813 میلیارد تومان مجموعه اعتباراتی بود که به استان ابلاغ شد که این اعتبارات برای زیرساختی و یا احداث مسکن در نظر گرفته شد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان بابیان اینکه 22 هزار و 353 واحد مسکونی از این اعتبار بهره مند شدند، افزود: 71 میلیارد تومان از این اعتبارات نیز صرف زیر ساخت های معابر روستا شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار