مدیر واحد ترافیک شهرداری گرگان از هوشمندسازی مدیریت پارک خودرو در گرگان خبر داد و گفت: از این به بعد با یک سیستم هوشمند، اطلاعات مربوط به پلاک خودروها برداشته می‎شود و هزینه پارک به صورت اینترنتی دریافت خواهد شد.

خداحافظی معابر گرگان با پارکومترها/ هوشمندسازی مدیریت پارک خودرو در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، سال‌هاست که پارک خودرو در کنار معابر فرعی و اصلی شهرهای بزرگ مشکلات عدیده‎ای را برای شهروندان و کاسبان ایجاد می‎کند از این روز برای مدیریت و ساماندهی به وضعیت توقف‎های دوبل و پارک‎ خودروهایی که عامل مشکلات فراوان در حوزه ترافیک می‎شدند پارکبان‎ها در خیابان‎های سطح شهر حضور یافتند تا به پارک خودرو و دریافت مبلغ نظارت داشته باشند اما چند سال بعد پارکبان‎ها نیز جای خود را به پارکومترها دادند و اکنون خبرها حاکی از حذف تدریجی معابر گرگان با پارکومترهاست.

به گفته مسوولان حوزه ترافیک شهری گرگان، مدیریت پارک خودرو در این شهر به سمت هوشمندسازی پیش می‎رود و از این به بعد با یک سیستم هوشمند اطلاعات مربوط به پلاک خودروها برداشته می‎شود و هزینه پارک به صورت اینترنتی دریافت خواهد شد.

راه‌اندازی این روش جدید سوأل‎های فراوانی در خصوص نحوه محاسبه پارک خودروها یا تعیین تکلیف کارت پارک‎هایی که دارای اعتبار هستند را برای شهروندان ایجاد کرده است، از این رو گفتگویی با محمد کریم‌نژاد مدیر واحد ترافیک شهرداری گرگان انجام شده است که در ذیل می‎خوانید.

 با توجه به راه‌اندازی سیستم هوشمند مربوط به پارک خودرو و حذف کارت‎های پارک، تکلیف  مبالغی که داخل کارت پارک‎ها موجود بوده چه می‎شود و پارک خودروها در روش جدید چگونه محاسبه خواهد شد؟

کریم‌نژاد: حدود ۶ ماهی می‎شود در تمام معابر سطح شهر گرگان اجرای طرح پارکومتر با روش جدید که نیاز به استفاده از کارت و دستگاه پارکومتر نیست را به اجرا رسانده‎ایم. ابتدا این طرح در خیابان «سرخوجه» گرگان انجام شد و به تدریج در سطح شهر تعمیم دادیم.

در روش جدید اگر هر فردی از قبل کارت پارکی داشته که استفاده نکرده است می‎تواند مبلغ شارژ خود را به هر میزان که موجود است روی شارژ پلاک خودرو تغییر دهد در واقع از این به بعد شارژ روی پلاک خودرو جایگزین می‎شود، همچنین افرادی که کارت‎های قدیمی‎تر دارند می‎توانند با مراجعه به عدالت ۱۷ پارکینگ طبقاتی شارژ کارت خود را به پلاک خودرو انتقال دهند.

در کدام مناطق گرگان طرح جدید پارکومتر انجام می‎شود؟

کریم نژاد: در هشت خیابان گرگان از جمله خیابان امام خمینی، شهدا، مطهری، شهید بهشتی، سرخوجه، تختی و بلوار ناهارخوران حد فاصل عدالت 57 تا ابتدای گلشهر طرح جدید پارکومتر انجام می‎شود.

* مدیریت جدید پارک خودرو و کاهش معضلات ترافیکی

از مزایای جدید پارک خودرو با روش جدید توضیح بفرمایید؟

کریم‌نژاد: یکی از مزایای پارکومتر این است که از روش‎های پارک موجود، افراد بیشتری استفاده می‎کنند از طرفی باعث می‎شود توقف دوبل که امری تخلف محسوب می‎شود اما متأسفانه مرسوم شده است به شدت کاهش یابد از سویی این روش باعث روان‌سازی ترافیک نیز خواهد شد.

خودرویی که در محدوده تعریف شده پارک کند ملزم به رعایت چه مواردی است آیا در طرح جدید نیز نیروی انسانی استفاده می‎شود؟

کریم‌نژاد: روش جدید با استفاده از شرکت ایمن پارک که تجربه زیادی در این گونه طرح‎ها دارد در سطح شهر انجام می‎شود، افرادی نیز از سوی شرکتی که این طرح را در گرگان اجرا می‎کنند در محدوده‎های تعریف شده حضور دارند این افراد دستگاهی به همراه دارند که بدون استفاده از ابزار دست یعنی با تصویری که از پلاک می‎گیرند نوع خودرو در سامانه ثبت می‎شود لحظه‎ای که تصویر گرفته شد ساعت پارک خودرو به همراه تصویر به سیستم ارسال خواهد شد و هر نیم ساعت از فضایی که برای پارک در اختیار دارد تصویر گرفته می‎شود هزینه نیم ساعت اول رایگان است اما از نیم ساعت دوم به بعد از هزینه شارژ کم می‎شود.

با راه‌اندازی سیستم جدید تعرفه‎های داخل پارکومتر چگونه انتقال می‌یابد؟

کریم‌نژاد: افرادی که در خیابان‎های مذکور به عنوان عامل طرح جدید حضور دارند می‎توانند در این رابطه به شهروندان کمک کنند در واقع کارت‎هایی که افراد در سال‎های اخیر خریداری کردند افراد عامل در خیابان‎ها می‎توانند کار انتقال شارژ به پلاک خودرو را انتقال دهند برای کارت‎هایی که طول عمرشان بیشتر است باید شهروندان به مرکز اصلی پارکینگ عدالت ۱۷ که شرکت اجراکننده طرح در آنجا مستقر است، مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار