سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: ۳۰ هزار هکتار از اراضی گلستان مجهز به شبکه آبیاری مدرن هستند.

تجهیز ۳۰ هزار هکتار از اراضی گلستان به شبکه آبیاری مدرن

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید محسن حسینی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: بیش از ۸۵ درصد آب مصرفی در استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و راه‌های صرفه جویی بخشی مدیریتی، بخشی سازه‌ای و بخشی فرهنگی است.

او افزود: آنچه در بخش سازه‌ای برای صرفه جویی تکلیف ماست احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی است که در استان گلستان باید احداث شود.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار از اراضی استان آبی است که ۱۸۰ هزار هکتار توسط چاه‌ها و ۷۰ هزار هکتار هم توسط آب‌های سطحی آبیاری می‌شود.

او گفت: از این مقدار اراضی مصرف کننده آب‌های سطحی نزدیک به ۳۰ هزار هکتار مجهز به شبکه‌های آبیاری مدرن هستند و ۴۰ هزار هکتار دیگر شبکه‌های سنتی و تلفیقی است.

حسینی افزود: منابع تامین آب شرب شهر‌ها، در حال حاضر حدود ۹۵ درصد از آب زیرزمینی است و به دنبال استفاده از آب سطحی هم هستیم.

سرپرست آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: با راه اندازی پویشی در سطح ادارات دولتی و جمع آوری آب باران از بام آن‌ها می‌توان از این آب برای مصارف غیر شرب استفاده کرد که خوب است این کار ترویجی توسط دولت انجام شده و یکی از راه‌های صرفه جویی به مردم شناسانده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار