مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان از کاهش روز به روز ذخایر خونی و کمبود ۴ گروه خونی در استان خبر داد.

کاهش روز به روز ذخایر خونی در گلستان/ کمبود ۴ گروه خونی

به گزارش گلستان ۲۴؛ بنی عقیل مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه برخی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند ذخایر خونی این سازمان با کاهش روز به روز روبه روست.

او گفت: همه گروه‌های خونی مورد نیاز است، اما ذخایر گروه‌های O و A مثبت، O و AB منفی با کمبود مواجه است و بر این اساس از مردم استان تقاضا می‌شود با اهدای خون خود بیماران را حمایت کنند.

بنی عقیل با اشاره به اینکه ۴ هزار بیمار در استان نیاز به خون مداوم دارند افزود: مردم نگران اهدای خون نباشند، چون قبل از اهدا، با رعایت نکات بهداشتی تست و چکاپ شده و در صورت صحت و سلامت فرد، خون گیری انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: بهبود یافتگان کرونا نیز می‌توانند خون خود را اهدا کنند و جای نگرانی نیست و همچنین افرادی که فقط تمایل به اهدا پلاکت دارند نیز می‌توانند به مراکز استان مراجعه کنند.


مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: ۳۰ درصد از خون و فرآورده‌های خونی، به بیماران هموفیلی، تالاسمی، سرطانی، که مصرف کنندگان دائمی هستند تعلق می‌گیرد.

او گفت: همچنین مصرف خون زیر ۱۰ روز برای بیماران تالاسمی الزامی است و فرآورده‌های پلاکتی را بیشتر از ۳ روز نمی‌توان نگهداری کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار