براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ورود به تفرجگاه ناهارخوران و النگدره ممنوع شد.

ورود خودرو به «النگدره» و «ناهارخوران» گرگان ممنوع شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در استان گلستان و قرمز شدن تمامی شهرهای این استان، مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ورود به تمامی تفرجگاه‌های استان گلستان را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.

بکی از تفرجگاه‌های مهم و شناخته شده که مردم از سراسر استان گلستان و بلکه سایر نقاط شمال کشور در ایام تعطیل به این نقطه سفر می‌کنند، تفرجگاه‌های «ناهارخوران» و «النگدره» است.

از روز گذشته ورود خودرو به «النگدره» ممنوع شد و مقرر شد از فردا 19 تیرماه 1399 ورود خودرو به منطقه گردشگری «ناهارخوران» نیز ممنوع شود.

این ممنوعیت از عصر فردا اعمال خواهد شد و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

همچنین براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا در شهرهای قرمز فرمانداران مجاز هستند از ظرفیت یک سوم و یا دو سوم ادارات بر حسب نیاز و شرایط اداره مربوطه استفاده کنند و اولویت عدم بکارگیری نیروها با کارکنان بانوی ادارات است.

تمامی بازاهای هفتگی در شهرهای قرمز تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

برگزاری هرگونه مراسم عزاداری و عروسی در تالارها و اماکن عمومی و حتی منازل و اماکن خصوصی اکیدا ممنوع شد و در صورت برگزاری مراسم، با صاحب مراسم و صاحب ملک برخورد قضایی و قانونی خواهد شد.

صاحبان منازل و اماکن خصوصی حق برگزاری هیچ‌گونه مراسم عزاداری و عروسی و تجمعی ندارند و اداره بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای نظارتی، فرمانداران و دهیاران مکلف هستند بر این امر نظارت کنند و در صورت مشاهده موضوع به فوریت به اداره تعزیرات حکومتی و دادستانی گزارش تا برخورد قانونی صورت گیرد.

با توجه به قرمز بودن تمامی شهرهای استان گلستان دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند به ارباب رجوعی که ماسک ندارد هیچ‌گونه خدماتی ارائه ندهند و کارکنان در صورت عدم استفاده از ماسک حق حضور در محل کار را نخواهند داشت.

تمامی کلاس‌ها در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد و تمامی رانندگان تاکسی، اتوبوس‌‌ها و خودروهای حمل و نقل عمومی مکلف هستند مسافرانی را سوار کنند که از ماسک استفاده کرده باشند و در غیر این‌صورت پلیس با جدیت با راننده خودرو برخورد قانونی خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار