رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: شمار شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در استان گلستان به ۱۲ شهر افزایش یافت.

روی کرونایی گلستان سرخ‌تر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا؛ عبدالرضا فاضل اظهار کرد: در حال حاضر فقط دو شهر علی‌آبادکتول و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی هستند و ۱۲ شهر دیگر استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند. تمامی پروتکل‌های وضعیت قرمز برای شهرهای استان حتی برای این دو شهر که در وضعیت نارنجی قرار دارند، اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: مهم‌ترین عامل شیوع ویروس در استان برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی و ایجاد تجمع‌های غیرضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های استان اعلام کردند که روزهای گذشته در مراسم عروسی حضور داشته و علائم آن‌ها پس از شرکت در عروسی بروز پیدا کرده است.

فاضل با اشاره بر اینکه برگزاری تمامی مراسم‌های عزاداری و عروسی با توجه به وضعیت موجود در استان و بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ممنوع است، گفت: بر اساس این مصوبه حتی برگزاری مراسم عروسی در اماکن خصوصی و منازل نیز ممنوع است.

وی تأکید کرد: استفاده از ماسک تنها راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس است و از مردم تقاضا دارم در استفاده از ماسک کوتاهی نکنند.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا گلستان، فاضل تصریح کرد: تقاضا دارم علاوه بر سلامتی خود به سلامتی و توان کادر درمانی استان نیز توجه کنند، همکارانم در وضعیتی هستند که با سختی و تلاش شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بیمارستان پنج آذر گرگان تمامی تخت‌های در نظر گرفته شده برای بستری بیماران کرونا پر شده و بیمارستان صیاد شیرازی نیز در حالت آماده‌باش کامل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار