رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: شنا کردن در دریاچه سدها ی بزرگ وکوچک آبی و رودخانه‌ها و نهرها و کانالهای آبیاری و زهکشی استان گلستان ممنوع است.

شیرجه زدن در سد و روخانه‌های گلستان ممنوع است/ خطر مرگ در چند قدمی شناگران

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، جمشید بهمنی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه تاسیسات آبی باهدف شنا ساخته نشده اند و  تمهیدات و امکانات برای امداد و نجات وجود ندارد، شنا کردن در این مناطق، به ویژه کاسه سد های بزرگ مخزنی و سدهای کوچک مخزنی و رودخانه‌ها و انهار و کانالهای آبیاری وزهکشی  ممنوع بوده و احتمال غرق شدگی دارد.

وی با اشاره به اینکه هرساله در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود، وی افزود: در حاشیه سدها نیز تابلوهای ممنوعیت شنا نصب شده است.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه مطابق قانون، شنا کردن در دریاچه سدها و سایر تاسیسات آبی ممنوع است، گفت: با توجه به احتمال بالای  غرق شدگی در فصل گرم، لازم است همشهریان و مسافران از شنا کردن در منابع و سازه‌های آبی خودداری کنند..

بهمنی تاکید کرد: حاشیه مخازن سدها و تاسیسات آبی استان به دلیل ترشدگی و  لغزنده بودن حاشیه وحریم دریاچه، برای شنا کردن بسیار خطرناک است و خطر مرگ را به همراه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار