فرماندار شهرستان گرگان با اشاره به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در مرکز استان، گفت: اصناف با توجه به اینکه ارتباط بیشتری با آحاد جامعه دارند باید نقش خود را در کنترل شیوع ویروس کرونا ایفا کنند.

وضعیت قرمز کرونا در گرگان/ تفرجگاه‌ها تعطیل شد/ انسداد محور ناهارخوران و النگدره

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، محمد حمیدی ظهر امروز در بازدید از فعالیت برخی اصناف در سطح شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصناف با توجه به اینکه ارتباط بیشتری با آحاد جامعه دارند باید نقش خود را در کنترل شیوع ویروس کرونا ایفا کنند.

وی افزود: بازاریان و کسبه به علت اینکه بیشتر در معرض رفت و آمد عمومی مردم قرار دارند، برای حفظ سلامتی خود هر تصمیمی که از سوی ستاد مقابله با کرونا ابلاغ می‌شود را به صورت جدی پیگیری و اجرا کنند.

فرماندار شهرستان گرگان گفت: پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نیاز به عزم جدی همگانی است و باید به صورت خودجوش با کمک اصناف و خیرین در رفع نقایص بهداشت بازار بویژه اماکن سرپوشیده اقدام کرد.

حمیدی اظهار کرد: اتاق اصناف موظف است، اتحادیه‌های صنفی را مجاب کند تا به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی مربوطه نظارت و کنترل جدی داشته باشند.

وی افزود: ضروری است نانوایان به علت ارتباط نزدیک با مردم، نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و در نحوه تحویل دادن نان مراقبت لازم را داشته باشند.

فرماندار گرگان همچنین گفت: برگزارکنندگان اجتماعات مانند مراسم عروسی و عزا در گرگان به جرم تهدید سلامت عمومی، مجرم شناخته می‌شوند. به‌منظور پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها در داخل شهر، فقط مجاز به بیرون‌بری هستند.

وی ادامه داد: 50 درصد این مراکز در کمربندی گرگان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فعال باشند.

فرماندار گرگان همچنین از تعطیلی، تفرجگاه‌ها، استخر‌های سرپوشیده، بازار‌های هفتگی، مهد‌های کودک و مراکز آموزشی، تا اطلاع بعدی خبر داد.

حمیدی اضافه کرد: اجازه ورود خودرو به پارک جنگلی النگدره نیز داده نمی‌شود و از پل سیدمسعود به بالا، فقط اهالی روستای زیارت مجاز به عبور هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار